Cholerna ciekawostka na temat tlokow!

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Cholerna ciekawostka na temat tlokow!

Post autor: Kaktus »

Ale jestem wscielky!!!

Robimy wszystko aby wystartowac w GSMP Zaloz ktory jest za tydzien, i dzis juz wiadomo ze sie nie wyrobie :(

Silnik pozostalo poskladac, a jest ten sam co sezon temu, ale postanowilem wlozyc tloki wklesle aby go odprezyc...

jedyny komplet fajnych tlokow to tloki z silnika DKZ, czyli 122km, na oko wygladaja tak samo jak tloki z silnika 128km... co ciekawe maja te same ozanaczenia producenta!!

A jak sie okazalo sa inne, i sa nizsze od tlokow z 128km.

Tak wiec wiadomo juz ze silniki 128 km i 122km mialy takze rozne tloki!!

I teraz jak policzylem wychodzi mi 9.9:1 zamiast 11.0:1 :(

Trzeba jeszcze splanowac glowice (a juz jest splanowana o 1,6mm)... i w zwiazku z tym nie wyrobimy sie na GSMP :(

Te francuzy coraz bardziej mnie zaskakuja, im czlowiek wiecej wie, tym wiecej jest "nie wiadomych" :D
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jutro wrzuce fote porownawczą
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Szkoda ze nie jedziesz bo wybieram sie do załuża na ogladanie i miałem nadzieje zobaczyc twojego puga w akcji :/ Moze jednak sie uda...?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie nie ma bata, stwierdzilem ze po raz kolejny na szybko nie zamierzam tego robic, rok temu bylo wszystko na szybko przed GSMP SwAnna, i wyszlo ze silnik mial sprezanie 13.5:1 i dzwonil.

Teraz chce miec 11.0:1 a aby to zrobic trzeba miec czas, w tej chwili mam 9,9:1 i z wstepnych wyliczen wychodzi mi ze musze glowice jeszcze o 1 mm splanowac, jak splanuje to zmierze kompresje. Ale chyba bede planowal blok i tuleje, bo glowicy juz nie bardzo sie da...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Weź pod uwagę, że planując tak dużo zmniejszysz o tyle samo odległość między kołami rozrządu i może być nawet problem z naciągiem paska, do tego przesuną się znacznie fazy rozrządu.
Przerobiłem to w XUD.
Pasek był już lekko luźny a napinacz już na końcu regulacji..
Do tego wałek nie zgrywał się z wałem o niecały ząb!
Bez przeróbki kółka na wałku się nie obyło - były już kolizje no ale w XUD bliżej..

A w XU teoretycznie ta odległość mocniej wpłynie na fazy bo odłoży się praktycznie bezpośrednio w mm na obwodzie kółka..
W XUD jest jeszcze kółko pompy i odległość na pasku zmienia sie mniej.

Powodzenia!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Wiem wlasnie i to jest dylemat, kolko mozna zrobic regulowane to nie problem, ale obawiam sie o naciag paska rozrzadu... problem w tym ze takich tlokow jak ja potrzebuje nikt nie ma, bo juz kiedys szukalem bardzo dlugo.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

jakie tłoki chcesz?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

83V21 z przed 91 roku... ale juz nie trzeba, dzis poszla glowica do planowania.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ