Tylna belka

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Tylna belka

Post autor: domel »

Czasem nic nie słychać, u mnie tak było.
marwis

Re: Tylna belka

Post autor: marwis »

Dziś bylem go obejrzeć(green 1.4 LPG 91' 160tys km). Widać że kola nie stoją pionowo, na lewym nadkolu z bocznej strony widać ślady otarcia, z prawej nie ma śladu. Koła ma 185/60/14. Czy wymiana czopów powinna wystarczyć, czy to już po gniazdach w belce? W przednim zawieszeniu niczego złego sie nie dopatrzyłem, wymieniana była przekładnia kierownicza. Hamulce jakieś trochę drętwe, widać zużycie tarcz. Sprzęgło bardzo wysoko łapie- wystarczy regulacja? Gość twierdzi że 2 lata temu było wymieniane. Silnik trochę w oleju, chyba na przedzie spod czujnika leci.
Z ceny zszedł na 1700, warto za taką brać?
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Tylna belka

Post autor: palpio »

Myślę ze cena jest niewygórowana a co do sprzęgła jak wysoko bierze moze da sie popuścić ale mozliwe jest juz jego końcówka
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Tylna belka

Post autor: domel »

Jak są otarcia na nadkolach to jest szansa że cała belka do robienia i gniazda wyrobione.
Wszystko zależy jak długo już jeździ z takim krzywym kołem :).
Jak od niedawna to jeszcze jest szansa że gniazda są dobre.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tylna belka

Post autor: Sebek »

nie ma co tu gdybać, widziałem wiele belek i nawt jak koła prosto stały to juz w nich łozysk nie było i czopy jeździłu po gniazdach, a jak jest krzywo i dłuższy czas to masakra jest gwarantowana...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
marwis

Re: Tylna belka

Post autor: marwis »

Czyli niezła kaszana :? Może ktoś wie, gdzie w okolicy trójmiasta zajmuje się takimi sprawami?
Na forum tygrysek ma na sprzedaż belkę, podobno w dobrym stanie. Jest szansa że na takiej belce można by jeszcze trochę pojeździć bez kłopotów?
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Re: Tylna belka

Post autor: tomek »

Mam w Gdańsku beleczkę na sprzedaż, znam też miejsce, gdzie robią porządnie beleczki od lat. Jak coś PW
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tylna belka

Post autor: Sebek »

no i masz :) tomek dobrze doradzi
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Tylna belka

Post autor: wasia »

Dokładnie - skrzypiało jak szalone jak ktoś siadał z tyłu i jechałem po pofalowanej drodze. po wymianie łożysk - cisza, mechanior stwierdził że jednego łożyska praktycznie nie było. To polecam na początek (nie jest to strasznie drogie - mnie wyniosło chyba 230 za wszystko).
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
kosciej8888r

Re: Tylna belka

Post autor: kosciej8888r »

Ja mam taki problem a mianowicie autko opadlo mi bardzo na tylniej belce z prawej strony kolo zaczelo sie chowac pod karoserie :(czy to oznacza ze belka jest do wymiany czy moze byc inna przyczyna takiego stanu rzeczy prosze o pomoc
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Tylna belka

Post autor: domel »

Tzn zawieszenie się z jednej strony się obnliżyło ?
Jak mocno to nieciekawie. Albo pękł drążek skrętny, wygiął się albo skręciło się w mocno wyrobionym wieloklinie na końcu drążka.
Oblukaj czy coś nie widać pod autem, co sie dzieje jak naciskasz tą stronę auta.
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tylna belka

Post autor: levis »

Jezeli stalo sie to nagle, to prawdopodobnie drazek skretny pekl. Wejdz pod samochod, popatrz nad drazki, wszystko powinno byc widac...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
kosciej8888r

Re: Tylna belka

Post autor: kosciej8888r »

jedno kolo z tylniej belki siadlo kiedy go podnosze zostaje w takiej samej pozycji(lekko chowie sie pod karoserie, auto stoi ukosnie) wyglada to mniej wiecej tak jakby amortyzator wpadl i 3mal to kolo w takiej pozycji drazki wygladaja na nienaruszone, wydaje mi sie ze to dzialo sie stopniowo co jakis czas ta strona sie coraz bardziej obnizala, planowalem wymiane belki ale czy to moze byc jakas grupsza sprawa??? sorki ze pisze tak niezrozumiale ale zawieszenie tego auta to dla mnie czarna magia:( pozdrawiam
PiotrDiesel
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
Posiadany PUG: GRD i GTD
Numer Gadu-gadu: 296692
Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie

Re: Tylna belka

Post autor: PiotrDiesel »

najlepiej jest rozebrac belke wymienic lozyska i simeringi a jesli zachodzi potrzeba to trzea wymienic czopy zestaw lozysk SNR80zl strona czop100zl szt i wtedy mozna wywierciec i wstawic smarowniczki i wtedy belka sluzy lata zestaw naprzawczy i czopy sa te same w kazdej 205 306 309 tylko zawieszenie ruzni sie szerokoscia rury zawieszenia i dlugosciami i grubosciami drazkow skretnych
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Tylna belka

Post autor: domel »

Ja myślę, że warto po remoncie belkę zalać olejem, towotem chociaż w części. Lub chociaż regularnie smarować i wymieniać uszczelnienia. Bo z tego co wiem same czopy, łożyska są zrobione praktycznie na setki tysięcy km, ponieważ wykonują bardzo małe ruchy i wszystko byłoby ok, gdyby nie uszczelnienia belki i polskie drogi. Po paru latach uszczelnienie działa słabo i do belki dostaje się woda, śnieg, piach, sól. To od piachu, wody, rdzy łożyska i czopy się rozwalają a nie od samej jazdy. Dlatego zalana belka, to poporstu sposób na ochronę przed rdzą, brudem który dostaje się do łożysk i je niszczy. Przy okazji smaruje i w działaniu belki nie przeszkadza ;)
ODPOWIEDZ