Witam
W moim pojeździe drugi właściciel wstecz zdemontował oryginalny filtr paliwa i zamontował zwykły plastikowy filterek paliwa do diesla.
Poprzedni właściciel, czyli mój kuzyn, jeździł z takim filtrem (to znaczy takim typem filtra, bo zmieniał go przy okazji wymiany innych filtrów i oleju czyli co 10 000km) i nie przejmował się tym. Zrobił około 70 000km, potem auto stało się moją własnością. Ja zrobiłem tym samochodem około 20 000km. Nic się nie dzieje, wszystko gra, ale mam wątpliwości co do tego filtra i nurtują mnie dwa pytania:
1. Czy powinienem założyć oryginalny filtr, czy coś może stać się z silnikiem, jeżeli będę jeździł na takim plastikowym nieoryginalnym filtrze -wiem, że w oryginalnym filtrze jest spust kondensatu wodnego.
2. Czy jest rzeczowe wyjaśnienie tego, że drugi właściciel wstecz zdemontował oryginalny filtr? Chciał oszczędzić na wymianie wkładów i wolał montować plastikowe filterki za 5zł? A może na oryginalnym filtrze auto źle pracowało, co może sugerować niedomagania jakiegoś elementu, np. pompy wtryskowej?
Za sugestie będę wdzięczny
gregor
filtr paliwa w 1,9D
-
- Nowicjusz
- Posty: 95
- Rejestracja: 25 lut ndz, 2007 6:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kolego Koval, chyba się nie rozumiemy. U mnie w pojeździe nie ma całej tej metalowej puszki montowanej z lewej strony pod maską czyli kompletnego filtra, nie może być zatem mowy o działaniu jakichkolwiek kontrolek, bo nie ma ich gdzie podłączyć.
Ja mam po prostu założony taki zwykły plastikowy filterek bezpośrednio na wężach
Ja mam po prostu założony taki zwykły plastikowy filterek bezpośrednio na wężach
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja też nie mam oryginalnego filtra z powodu uszkodzenia ustrojstwa. Mam za to filtr z odprowadzeniem wody od jakiegoś innego ok. 2 litrowego diesla (za 50zł) i gumową gruszkę z własnym zaworem zwrotnym. Filtr jest wymieniany w całości. Jak będzie za mały to może stawiać zbyt duży opór.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)