Strona 3 z 6

: 23 kwie sob, 2005 3:04 pm
autor: BubuPN
to, że są w ich bazach nie znaczy, że pochodzą z Orlenu, a z resztą ja pod nosem mam bazę orlenu gdzie jest składowane paliwo i jakoś nigdy cystern innych niż z Orlenu tam nie widziałem, a zdaje się, że każda korporacja paliwowa oznakowuje swoje cysterny logiem firmy ;)

: 23 kwie sob, 2005 3:09 pm
autor: Ferguss
Nie jest tak bubu ;) a to dlatego, że wszystkie firmy oznakowane są logo "orlen" aby nikt takiej cysterny nie ukradł - wiadomo złego diabli nie biorą :)

: 23 kwie sob, 2005 5:36 pm
autor: BubuPN
a jeszcze z tym zwożeniem paliwa z Niemiec czy gdzieś tam to gdyby mieli tak robić to byśmy tylko na benie z Orlenu jeździli bo po doliczeniu kosztów przewozu na Shellu czy Esso czy BP czy Jet bądź innej stacji zagranicznej korporacji po tankowaniu nie jeden portfel by się zapłakał ;)

: 24 kwie ndz, 2005 11:11 am
autor: rafi
woocash pisze: tylko co mogliby mi dać za spieprzenie leżaka <hahaha>
:mrgreen:
Oponę od Stara :D

: 25 kwie pn, 2005 10:22 am
autor: Piweł
...

: 25 kwie pn, 2005 1:56 pm
autor: NMike
Która benzynka jest lepsza 95, czy 98 :?:
Zależy jak dla kogo. Silnik pb98 pali wolniej i ubywa mocy :shock: , natomiast praca jednostki jest równiejsza. Im więcej oktanów tym benzynka spala się wolniej.
Bp ultimate 98 ma co prawda wiecej okatanów, ale w jej skład wchodzą dodatki- m.in. 'więcej tlenu' powodujące szybsze spalanie :wink:

Zatem Panowie i Panie :D - tankujmy pb95- tańsze i wiecej koni pomoze wycisnąć z pugocika.

: 26 kwie wt, 2005 11:50 pm
autor: Kaktus
Nmike mowi dobrze!

Lepiej jest lac PB95 (o ile mozna do swojego silnka!!!) poniwaz spala sie ona gwaltowniej i szybciej niz PB98, dzieki czemy silnik co prawda pracuje ciut glosniej ale jest mocniejszy!! Zostalo to udokumentowane na hamowni!

Silniki bardziej wyzylowane natomiast musza jezdzic na PB98, poniewaz tam jest wiekszy stopien sprezania, i PB95 moze powodowac spalanie stukowe ktore jest destrukcyjne dla tlokow i zaworow. Tak wiec wtedy lejemy 98.

Ogolnie im wiecej oktanow tym mniej mocy mozna osiagnac z danego paliwa! Jedynym wyjatkiem sa paliwa wlasnie typu Vpower czy BP Ultimatum. Sa to paliwa ktore same w sobie maja bardzo malo oktanow, jednak dodawane sa do nich dodatki zawierajace czasteczki tlenu, i tak sia sklada ze te dodatku w efekcie ubocznym podnosza takze oktanowosc benzyny. Dzieki czemu dostajemy mieszanke ktora dosc spokojnie sie spala i powoli, ale za to dostarcza dodatkowego tlenu, dzieki czemu silniki w ktroch na wysokich obrotach brakuje tlenu - mieszanka jest zbyt bogata... moze przybyc mocy! Co zreszta takze jest udowodnione na hamowni!

: 28 kwie czw, 2005 8:53 pm
autor: invictus
Kaktus dobrze prawi... Czytajmy bracia i uczmy sie... :D

: 28 kwie czw, 2005 9:26 pm
autor: cheatoss
BubuPN pisze:a jeszcze z tym zwożeniem paliwa z Niemiec czy gdzieś tam to gdyby mieli tak robić to byśmy tylko na benie z Orlenu jeździli bo po doliczeniu kosztów przewozu na Shellu czy Esso czy BP czy Jet bądź innej stacji zagranicznej korporacji po tankowaniu nie jeden portfel by się zapłakał ;)
"gdyby tak mieli robic"... ja pisze tylko o tym o czym wiem... kuzyna znajomy jezdzi taka cysterka... z niemiec, do szczecina... a kuzyn jest celnikiem =]

: 28 paź pt, 2005 10:44 am
autor: Marin205
ja próbowałem lać 98 - ale ani nie było mocniej ani więcej nie przejeżdzałem - za to kiedy lałem paliwo na stacjach aral - to robiłem więcej kilometrów na baku - u nas jest jakieś g.... paliwo - bo gdy zdaży się mi tankować np w luxemburgu lub w austrii to zdecydowanie więcej kilometrów przejeżdzam - szczególnie jest to policzalne gdy jadę autostradą - jednostajnym tempem bez kręcenia silnika

: 28 paź pt, 2005 1:38 pm
autor: invictus
jezeli masz czujnik spalania stukowego to lepiej jezdzic na 98 -komp przyspieszy zaplon i bedzie lepiej szedl i mniej palil. Jak go nie masz bedzie odwrotnie

: 28 paź pt, 2005 7:15 pm
autor: Marin205
Cha tylko skąd mam wiedzieć czy ten czujnik mam? - jestem kiepski z mechaniki :(

: 28 paź pt, 2005 7:23 pm
autor: invictus
jak masz 205 z oryginalnym silnikiem a nie po swapie to nie masz :wink:

: 28 paź pt, 2005 11:11 pm
autor: 205MI16
Do 205 leję V powera racing - jeszcze nie testowałem na drodze efektów, a do firmówek (focus tdci i vito cdi) BP ultimate diesel - spalanie takie jak na zwykłej ropie ale mniej kopcą przy denku. :)

: 29 paź sob, 2005 10:26 pm
autor: moralez
ja dzis zalalem Vpower........poezja szkoda ze u mnie na wsi nie ma shella i do najblizszej stacji mam 50 km, ale tankowalem w bydgoszczy i lalem za 4,43 u mnie zwykle 95 kosztuje ok 4,35 wiec... swoja droga to w bydgoszczy widzialem 95 po 3.99 :mrgreen:
a wlasnie jak to jest lepiej zalac vpower czy vpower racing ?
wiekszosc tras i tak jezdze na gazie a paliwo to na specjalne :twisted: okazje no i odpalnie...