PO HAMOWANIU - mała moc

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Adi205

PO HAMOWANIU - mała moc

Post autor: Adi205 »

dziś odwiedziłem hamownie w Krakowie

troche kiepskie wyniki

115KM i 150Nm momentu

- komputer z wersji 128KM
- wtryski z wersji 1javascript:emoticon(':roll:')
Rolling Eyes28KM żółte
- głowica od kaktusa
- wałek świątek GT
- dół seria z 105KM EXPORTA

teraz to co mnie boli :

- kompresja to 14,5 14,2 11 15,5
- przy 80KM/h na 5 wciskam gaz w deche i grają zawory



Wymienione mam :
- świece nowe NGK 17
- kable nowe JARMOR silikony
- kopułka i palec nowe


auto czasem dziwnie się zachowuje czasem obory falują i zgaśnie

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

powiem szczerze że liczyłem na większą moc i nie wiem czy czasem nie mam dołu z 1.6 jak to najlepiej sprawdzić ????
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Byłem u Kuby zaraz po Tobie i rzeczywiście nie wygląda to dobrze.
Co do kabli JANMOR - to nadają się jedynie do kosza. Wyrzuciłem już 2 komplety nowych kabli JANMOR (czy jakoś tak) bo cuda się działy z obrotami i wogóle silnik kaprysił.
Może masz dół od 1,6 bo to że na 1 garku ciśnienie jest niższe (ale nie dramatyczne) nie spowodowałoby aż tak kiepskich wyników.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

To jak to auto jeździło przed modyfikacjami skoro pisałes że dopiero ożyło ??
Pamiętam stwierdzenie "jak zdrowy garros" było chyba faktycznie trafione :wink:

Może jakoś można poznać z zewnątrz, ale łatwo jest sprawdzić skok tłoka przez świece.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Moim zdaniem ciut przyduzy moment jak na 1.6 przy mocy 115...
za szybki zaplon, za duzo paliwa i 115 koni zamiast 130 jest realne -IMHO
No ale nie mowie nie... pamietajac przypadek Mi...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Własnie, zdrowy diesel wyszedł :D
Mówisz że coś klekocze jak przyspieszasz :lol:
Czy Kaktus nie rozbierał przypadkiem ostatnio diesela na części :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Adi205

Post autor: Adi205 »

jak jest zimy to troszke sutka silnik jak sie zagrzeje to też ale już troszeczkę

chyba zabiore się za kompletne rozebranie silnik pomierzenie i danie nowych tulej, pierścieni, i panewek
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

Banita pisze:pamietajac przypadek Mi...
Że niby co miałem nie tak?! Co prawda kompresja słabiutka, dól z 1.6, skrzynia z diesla, ale reszta piękniutka :)
Dobrze chłopcy mówią - sprawdź co i w jakim stanie masz na dole...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

nic mi nie mow o kompresji bo mialem 5.5 : 6,5 : 8,5 :9,5 i i tak niezle szedl 1.6 115 km po remoncie na walku swiatka lykalem :wink:
Adi205

Post autor: Adi205 »

dzięki Tomek za tel.

Chyba poprostu się zawiodłem ale jedynie na wyniku.

Przed chwilą znalazłem odcinek suchego ładnego asfaltu i przemierzyłem auto 7 razy do 100Km/h = wynik 7,4 sek ( od 7,37 do 7, 56) - sam w aucie na g-techu pro.

Jestem zadowolony z tego jak chodzi - po zmianie kompa i wtrysków jest troche żywszy

Jedyna rzecze która mnie martwi to że od czasu zmiany głowicy auto dziwnie gra zaworami w zakresie 2700-3700obr na 5 biegu przy dodaniu gazu w deche

Obawiam się ze Tomek masz racje i silnik jest mocno dopręzony a nasze paliwo 98 jest dla niego za słabe albo jest nadal problem z zapołonem. :roll:
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Zalej VPower racing - mi clio dzwoni na 98 - na vpr nie. A też jest za bardzo doprężone
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Tak jak pisze 205Mi16, zalej VPower racing, pojeździj, posłuchaj :wink:
P.S. Co do kabli janmor, to znajomi mają w 306T :wink: ze dwa lata przejeździli bezproblemowo. Inne, chyba ngk, itp, rozpadły się dość szybko :?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Vpower tez "opozni zaplon", wiec tak czy siak najpierw trzeba DOBRZE ustawic zaplon -pozniej kombinowac z paliwem
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Na 3 cylindrze na pewno nie bedzie 100% mocy, ale mysle ze okolo 90% 85%, bo jak by nie bylo 3bary przez pierscionki badz zawory (w co bardzo mocno watpie, bo glowica jest tip top, luzy dobre, gniazda z zaworami dotarte) ucieka.

Przy jakich obrotach masz te moc i moment?

Moment 150 niby duzy jak na seryjne 1.6 ale jak na 1.6 na walku to moze byc, bo 1.9 serja mialy 160Nm, no chyba ze jest to 1.9 ale czyms zamulone, moze panewki trzymaja, zwlaszcza ze czasami silnik faluje i potrafi zgasnac - czy przypadkiem wtedy obroty za nisko nie spadaja? U Kuby tak sie dzialo, falowaly, spadaly do 400 i gasl, a spadaly tak nisko bo panewki trzymaly.


Masz moze wykres mocy i momentu? Jest jak w serii czy moze bardziej plaski? Czasami moc max za wiele sie nie podnosi a wzrasta moc srednia dzieki czemu auto lepiej jedzie, bo np. przy 4000 masz 100km a nie 80km, pomimo ze max wzrasta jedynie nie znacznie.

115km to jednak i tak malo, trzebaby shamowac tam jakiegos 1.9 gti serie i zobaczyc ile pokaze.

Powiem tylko tyle:

405 1.9 STi 122km - Gtech 0/100 8,8s przebieg 180tys skrzynia taka jak w 1.6gti
ZX 2.0 8v 130km - Gtech 0/100 8,5 skrzynia jak w 1.9 gti
205 1.9 GTi + glowica Agr przezemnie robiona -1,5mm planowanie, seria walek, skrzynia 1.9 gti, wklesle tloki - 7.9/100 na Gtechu (Auto przecinaka), na innej przeplywce jechalo troche lepiej.

Ksiazka podaje 9,5 dla 1.6 105km 8,5 dla 1.9 z Katem i 7,8 dla 1.9 bez kata.

Moj 205 1.6 Gti na tej glowicy co ty masz i krotkiej skrzyni, lykal i te 405 i ZX'a, ale z autem przecinaka nie mialem okazji, ale uwazam ze takze by lyknal.

Wiec smiem twierdzic ze to raczej hamownia pokazuje zanizona moc, moze liczona wedlug innych standardow? Nie wiem... co to za hamownia, inne auta jakie tam rezultaty osiagaly?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Adi205

Post autor: Adi205 »

dzine są te moje wykresy pokaże wam :P

115KM i wykres zakończony na ok 5800obr i sie urywa a widać że szedł do góry

pierwsze hamowanie na seryjnym kompie jest do 6700 i widać ze moc max jest przy ok 6200obr i później powoli zchodzi na dół i sie kończy a dwa hamowania na nowym kompie są pierwsze do 5600OBR (moc 112KM) drugie do 5800 OBR (115KM) i kończą się idąc cały czas w góre :? :? :? :? :?

wczoraj wracając zmierzyłem elastyczność

4 bieg od 100 do 150 - 9,1 sek
5 bieg d 100 do 150 - 12,3 sek

dwie osoby + pare toreb w aucie

wydaje mi się ze zajebiscie
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

No to widac gdzie tkwi ta mala moc.

Zreszta gdybys mial 115km mocy MAX, to watpie abys zamknal skrzynie, a zamknales. Wszak MOC przedewszystkim odpowiada za predkosc maxymalna, a moment obrotowy i zdolnosc silnika do szybkiego wkrecania sie przeklada sie bezposrednio na przyspieszanie.

Czekamy na wykresy, i fajnie by bylo zobaczyc kiedys wykrec na tym kompie i tych wtryskach, ale idacy do takich obrotow w ktorych naprawde bedzie widac MAX mocy i ze wykres zacznie opadac w dol.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ