Znaczy się przepływomierz?Piweł pisze:Mav mądrze gada (jak zwykle) - polać mu!![]()
Winkiel u Ciebie to chyba nie jest lambda (bo wydaje mi się że jej w ogóle u Ciebie nie ma), więc ja bym się dokładniej przyjrzał co tam się dzieje. Mój "cichy" typ - to może być niestety przepływka.
Problem z kontrolka katalizatora (?) + wymiana paska rozrząd
- 
				WINKiel
 - Uzalezniony
 - Posty: 513
 - Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
 - Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Poznań
 
- 
				majpio
 
- Kaktus
 - Maniak
 - Posty: 1567
 - Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Nie mam pojecia.. moze jak Katalizator sie nagrzeje, to wskakuje blad, swieci sie kontrolka, komp przelacza sie w tryb awaryjny, i zaczynaja swirowac obroty?
			
			
									
						
							http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
			
						DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Kontrolka od katalizatora (czy też ogólnie od komputera - łorewer) zapala się dopiero po nagrzaniu silnika, ponieważ dopiero wtedy komputer zaczyna "zbierać" sygnał z lambdy. Poprostu na zimnym silniku wtrysk bierze sygnały tylko z niektórych czujników, a dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temp. ze wszystkich. Dodatkowo panowie z Peugeota/Citroena wymyślili sobie, że do odczytywania sygnału z przedziału 0,1-1,0 Volta potrzebny jest czujnik lambdy z grzałką i aż z czterema przewodami (zamiast z jednym lub z dwoma jak u wszystkich "normalnych" producentów), w związku z czym sonda do GITa kosztuje jedyne 370 PLN  
 . A ja muszę ją wymienić już po raz drugi w ciągu półtora roku  
 . Ja pier....!
			
			
									
						
							Ex 205 GTi...
			
						- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Ja bym na twoim miejscu wywalilkatalizator, ewentualnie zmienil kompa natego sprzed 1993 roku jak auta nie jezdzily z katami... Sprawdz czy to jest mozliwe...bo bym oszalal zmieniajac co 7 misiecy sonde:((Piweł pisze:Kontrolka od katalizatora (czy też ogólnie od komputera - łorewer) zapala się dopiero po nagrzaniu silnika, ponieważ dopiero wtedy komputer zaczyna "zbierać" sygnał z lambdy. Poprostu na zimnym silniku wtrysk bierze sygnały tylko z niektórych czujników, a dopiero gdy silnik osiągnie odpowiednią temp. ze wszystkich. Dodatkowo panowie z Peugeota/Citroena wymyślili sobie, że do odczytywania sygnału z przedziału 0,1-1,0 Volta potrzebny jest czujnik lambdy z grzałką i aż z czterema przewodami (zamiast z jednym lub z dwoma jak u wszystkich "normalnych" producentów), w związku z czym sonda do GITa kosztuje jedyne 370 PLN. A ja muszę ją wymienić już po raz drugi w ciągu półtora roku
. Ja pier....!
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Z lambda jest tak, ze jest na tyle niedokladna ze komp na jej podstawie wprowadza ostatnie poprawki, a reguluje ogolnie sklad mieszanki z innych czujnikow... Jednym slowem mozna by pokombinowac z komputerem ktory lambdy nie uzywa (starsze modele)WINKiel pisze:Ja coś słyszałem, ze mozna lambde w ogole wylaczyc i jak sie odpowiednio wszystko podlaczy, to nie bedzie teoretycznie roznicy. Ale jak mówilem, ja sie nie znam..
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- 
				majpio
 
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
majpio pisze:Mav od którego roku pugi szły z katami chodzi mi nie tylko o gti
ogolnie zaklada sie ze w 91 zaczely sie pojawiac pierwsze gti z katalizatorami. Zasada byla taka ze najpierw wstawiali je do GTi 1.9 oraz do CTi (cabrio) 1.9 i 1.6
jednoczesnie przez kilka lat produkowano dwa typy silnikow 1.9
XU9JA 130 konny bez katalizatora (lata produkcji 86-93)
oraz XU9JAZ 122 KM ze zmniejszona kompresja o 0.4 w stosunku do mocniejszego silnika (lata produkcji 90-94).
Dlatego nie jest latwo wskazac konkretnej daty - latwiej po modelu silnika poznac...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- 
				majpio
 
- 
				Mav309
 - Uzalezniony
 - Posty: 710
 - Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Jezeli chodzi Ci o to ze na luzie obroty Ci sie podnosza z np. 900 do 1500 i spowrotem... to moze byc cos ze sterowaniem przepustnicy. Jesli natomiast silnik ci sie przydlawia i nierowno pracuje - prawie na 100% podcisnienia - sprawd wszystkie weze w poszukiwaniu pekniec - lapie po prostu Ci lewe powietrze tamtedymajpio pisze:Mav odpowiedz mi na zadane pytanie jeżeli znasz oczywiscie odpowiedz a czy lambda uszkodzona może być powodem pływających obrotów?
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
			
						F126 P 0.6 "Blue Thunder"