Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
			
		
		
			
				
																			
								szpadliszi 							 
						Nowicjusz 			
		Posty:  80  		Rejestracja:  05 wrz pn, 2016 10:19 am 		
		
											Posiadany PUG:  różne :) 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Nowy Dwór Mazowiecki 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: szpadliszi   »  02 paź ndz, 2016 3:20 pm 
			
			
			
			
			
			w Moim pugu miałem słupek z TU3MC, a wiązkę z TU1M/ wtysk i komp z TU 3M (citroen ZX 1.4), wszystko pasowało i chodziło bardzo przyzwoicie. 
  
u mnie w TU3MC jest inny komp (wtyczka) niż w TU1M, dlatego wymiana wiązki byłaby konieczna
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								grzesiek309 							 
						Peugeot 205 Master 			
		Posty:  5502  		Rejestracja:  01 lis ndz, 2009 8:13 pm 		
		
											Posiadany PUG:  Dużo 205 & Partner V6 
												Numer Gadu-gadu:  0 
																	Lokalizacja:  Białystok 
							
							
				Kontakt: 
				
			 
				
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: grzesiek309   »  02 paź ndz, 2016 3:20 pm 
			
			
			
			
			
			mlody333 pisze: grzesiek309 pisze: Może ten z 306 był po prostu żeliwny 
  
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem  
Miałem 2 żeliwne TU3M 
 Różnicę widać gołym okiem 
 
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 
			
			
									
						
							Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... 
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko 
  https://www.facebook.com/205renovation/  			
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								mlody333 							 
						Uzalezniony 			
		Posty:  946  		Rejestracja:  23 cze sob, 2012 4:39 pm 		
		
											Posiadany PUG:  Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Kielce 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: mlody333   »  03 paź pn, 2016 2:41 pm 
			
			
			
			
			
			grzesiek309 pisze: mlody333 pisze: grzesiek309 pisze: Może ten z 306 był po prostu żeliwny 
  
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
TU3MC, żeliwny?? Nie bardzo, zresztą różnicę trzeba by szukać magnesem  
Miałem 2 żeliwne TU3M 
 Różnicę widać gołym okiem 
 
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Grzesiek ale żeliwny blok w 306 z zasilaniem TU3MC?? Taka kombinacja ory raczej nie jest możliwa.
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								szpadliszi 							 
						Nowicjusz 			
		Posty:  80  		Rejestracja:  05 wrz pn, 2016 10:19 am 		
		
											Posiadany PUG:  różne :) 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Nowy Dwór Mazowiecki 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: szpadliszi   »  05 paź śr, 2016 10:48 pm 
			
			
			
			
			
			Panowie, skoro oryginalna  skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								fila1223 							 
						Uzalezniony 			
		Posty:  844  		Rejestracja:  12 sty ndz, 2014 8:47 pm 		
		
											Posiadany PUG:  205 zenith s16 in progres 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Kielce 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: fila1223   »  06 paź czw, 2016 3:55 pm 
			
			
			
			
			
			szpadliszi pisze: Panowie, skoro oryginalna  skrzynia ma u mnie zostać, lepiej wyciągać sam blok, czy cały zespół?
ja bym wywalił dołem wszystko nawet z sankami można
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								szpadliszi 							 
						Nowicjusz 			
		Posty:  80  		Rejestracja:  05 wrz pn, 2016 10:19 am 		
		
											Posiadany PUG:  różne :) 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Nowy Dwór Mazowiecki 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: szpadliszi   »  06 paź czw, 2016 7:09 pm 
			
			
			
			
			
			Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								fila1223 							 
						Uzalezniony 			
		Posty:  844  		Rejestracja:  12 sty ndz, 2014 8:47 pm 		
		
											Posiadany PUG:  205 zenith s16 in progres 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Kielce 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: fila1223   »  07 paź pt, 2016 10:21 pm 
			
			
			
			
			
			szpadliszi pisze: Dołem odpada, nie mam warunków. Czyli co, góra silnik + skrzynia?
W ciasnym garażu zrobiliśmy wymiane silnika wyciągając dołem, więc tu mi nie wyskakiwać z warunkami proszę 
Jedyne czego potrzebujesz to dwa lewarki, paleta i 2 sąsiadów 
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								grzesiek309 							 
						Peugeot 205 Master 			
		Posty:  5502  		Rejestracja:  01 lis ndz, 2009 8:13 pm 		
		
											Posiadany PUG:  Dużo 205 & Partner V6 
												Numer Gadu-gadu:  0 
																	Lokalizacja:  Białystok 
							
							
				Kontakt: 
				
			 
				
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: grzesiek309   »  07 paź pt, 2016 10:54 pm 
			
			
			
			
			
			Cieniasy z Was. Sam z jednym lewarkiem bez kanału/wyciągarki  itp wymieniałem 1.9 w 205 
 
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
 
			
			
									
						
							Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... 
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko 
  https://www.facebook.com/205renovation/  			
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								simon3 							 
						Maniak 			
		Posty:  1082  		Rejestracja:  03 lis ndz, 2013 3:53 pm 		
		
											Posiadany PUG:  205 XS 1.4 XY8 Leżak '88 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Wrocław 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: simon3   »  07 paź pt, 2016 11:03 pm 
			
			
			
			
			
			E tam! Ja tam sam leżaka wytargałem, wrzuciłem na przyczepkę i zawiozłem do Darka  
     
Chociaż w sumie leżak to lekki jest  
 
			
			
									
						
							Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
			
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								szpadliszi 							 
						Nowicjusz 			
		Posty:  80  		Rejestracja:  05 wrz pn, 2016 10:19 am 		
		
											Posiadany PUG:  różne :) 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Nowy Dwór Mazowiecki 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: szpadliszi   »  07 paź pt, 2016 11:12 pm 
			
			
			
			
			
			Bardzo prosze mi tu nie gwiazdorzyć, tylko zjeść snickersa 
 i podpowiedzieć!
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								fila1223 							 
						Uzalezniony 			
		Posty:  844  		Rejestracja:  12 sty ndz, 2014 8:47 pm 		
		
											Posiadany PUG:  205 zenith s16 in progres 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Kielce 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: fila1223   »  07 paź pt, 2016 11:56 pm 
			
			
			
			
			
			Bierzesz paletę 
odkręcasz półosie 
podnosisz samochód 
wkładasz paletę tam gdzie jest silnik 
zdejmujesz koła 
odkręcasz dolną łapę silnika i wypinasz wodziki 
wyciągasz półosie 
Odpinasz układ chłodzenia i okablowanie z silnika 
odpinasz układ wydechowy z silnika 
opuszczasz całą budę do momentu jak silnik ci się zaprze o paletę 
odkręcasz górne łapy 
podnosisz całe auto 
wyciągasz silnik od spodu z skrzynią 
Wystarczy ? 
no chyba że masz jak podwiesić wyciągarkę albo masz jak dźwig do silnika wypożyczyć to wyciągasz wszystko górą, ale i tak półosie musisz wytargać
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								krzyska 							 
						Peugeot 205 Master 			
		Posty:  2097  		Rejestracja:  02 paź pt, 2009 9:49 pm 		
		
											Posiadany PUG:  Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  okolice Kruszwicy 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: krzyska   »  08 paź sob, 2016 9:31 am 
			
			
			
			
			
			Górą w trzech 1.9 ze skrzynią biegów.
			
			
									
						
							GTI_Efekt Masy 
 			
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								szpadliszi 							 
						Nowicjusz 			
		Posty:  80  		Rejestracja:  05 wrz pn, 2016 10:19 am 		
		
											Posiadany PUG:  różne :) 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Nowy Dwór Mazowiecki 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: szpadliszi   »  08 paź sob, 2016 9:40 am 
			
			
			
			
			
			Proste. Pod warunkiem, ze masz jak podnieść bude. w moim garażu po otwarciu maski mam 10 cm do sufitu. Dlatego pytam o wyciąganie górą.  
 
Nie jest to pierwszy silnik, który będę wyciągał. Dlatego pytam czy wygodniej ze skrzynia, czy lepiej odpiąć ją jeszcze w aucie i wyjąć sam blok. 
 
Półosie  i tak wyjeżdżają, wszystko idzie do inspekcji.
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								nowak68 							 
						Maniak 			
		Posty:  1892  		Rejestracja:  12 sty ndz, 2014 11:19 pm 		
		
											Posiadany PUG:  205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Świętygród 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: nowak68   »  08 paź sob, 2016 9:58 am 
			
			
			
			
			
			Odkręć maskę  
 
			
			
									
						
							Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
			
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
								fila1223 							 
						Uzalezniony 			
		Posty:  844  		Rejestracja:  12 sty ndz, 2014 8:47 pm 		
		
											Posiadany PUG:  205 zenith s16 in progres 
												Numer Gadu-gadu:  0 
												Lokalizacja:  Kielce 
							
						
		 
		
						
					
													
							
						
									
						Post 
					 
								autor: fila1223   »  08 paź sob, 2016 2:13 pm 
			
			
			
			
			
			nowak68 pisze: Odkręć maskę  
+10 za pomysłowość dla tego pana  
  
Właśnie w tak niskim garażu wyciągaliśmy silnik dołem, i tak zdjęliśmy maskę