Strona 8 z 16
Re: 205 2.0 TURBO
: 08 paź śr, 2008 9:11 pm
autor: Banita
Wzrost temp. mieszanki obniza prog przy ktorym wystepuje spalanie stukowe.
Re: 205 2.0 TURBO
: 08 paź śr, 2008 9:50 pm
autor: Kamkiler
Banita dobrze mowi , sekcja goraca turbo nagrzewa powietrze w sekcji zimnej , dlatego montujac IC mozesz liczyc na lepsza dynamike silnika ,bez IC jest gorraco.
Re: 205 2.0 TURBO
: 08 paź śr, 2008 10:27 pm
autor: Banita
Bardziej nagrzewa sam proces sprezania niz temp. samej sprezarki, ale mniejsza z tym.
Re: 205 2.0 TURBO
: 09 paź czw, 2008 9:41 pm
autor: daro
Oczywiście macie racje co do nagrzewania sie silnika i spadku dynamiki można to było mocno odczuć przy ostrzejszej jeżdzie a szczególnie po miescie,ale na pewno brak IC nie uszkodziło uszczelkę,i nie powodowało efektu spalania stukowego. Kiedyś nie było IC i jakoś silniki turbo jezdziły.
Re: 205 2.0 TURBO
: 09 paź czw, 2008 10:20 pm
autor: Banita
Kiedys byly paliwa 60 oktanowe. Zalej.
Re: 205 2.0 TURBO
: 09 paź czw, 2008 10:35 pm
autor: daro
Pare lat temu miałem renault 5 1.4 turbo oryg. mie miało IC,jeżdziłem na 98okt. i nie było problemu.
Re: 205 2.0 TURBO
: 10 paź pt, 2008 11:31 am
autor: Banita
Wymiekam.
Rob co uwazasz.
Re: 205 2.0 TURBO
: 11 paź sob, 2008 12:17 am
autor: daro
Ty jak zwykle traktujesz wszystkich za idiotów i debili,ale niestety nie każdy jest
obczytany tak jak Ty.A co do praktyki to jesteś trochę za chudy w uszach. Pozdrawiam

Re: 205 2.0 TURBO
: 11 paź sob, 2008 7:01 pm
autor: pug205gti
a mam takie małe pytanko - jaką temperaturę płynu chłodniczego miałeś przy deptaniu i normalnie ?
Re: 205 2.0 TURBO
: 11 paź sob, 2008 8:03 pm
autor: daro
Przy normalnej jeżdzie na trasie 70st przy ostrzejszej 80/90st,ale po mieście trzeba było uwazać w gorące dni bo przy deptaniu to nawet 100st.
Re: 205 2.0 TURBO
: 11 paź sob, 2008 8:22 pm
autor: pug205gti
U mnie temperatura na trasie nie przekracza ok 80 stopni a w gorące dni przy 90 startują wentylatory i ściągają temp . nigdy nie widziałem wskażnika ponad 90 stopni

Re: 205 2.0 TURBO
: 12 paź ndz, 2008 1:20 am
autor: daro
Bo masz oryg. chłodnicę która jest wieksza niż w CTI i jeszcze jest aluminiowa a nie miedziana.

Re: 205 2.0 TURBO
: 12 paź ndz, 2008 3:20 am
autor: fatoom15
dziwne, zawsze wydawalo mi sie ze to chlodnice miedziane lepiej odprowadzaja cieplo
przewodność cieplna w przypadku aluminium wynosi 221 W/m·K
miedź posiada niemal dwukrotnie większą przewodność cieplną - 397 W/m·K
Re: 205 2.0 TURBO
: 12 paź ndz, 2008 8:51 am
autor: martinop
Na 99,99% chłodnica w CTi jest taka sama jak w GTi.
Re: 205 2.0 TURBO
: 12 paź ndz, 2008 9:57 am
autor: daro
Na 99,99% chłodnica w CTi jest taka sama jak w GTi.
Chodziło mi o różnice między CTI a 406.
Jak kupowałem chłodnicę do swojej 406 to były dwa rodzaje z alu i miedzi,kolesie od chłodnic powiedzieli że alu są bardziej wydajne i z miedzi potrafią się w połowie zapchać jakimś kamieniem.