Strona 2 z 2
: 15 kwie ndz, 2007 11:21 pm
autor: Banita
w gti powinien byc tylko 1 bieg, a temp zalaczanai wentylatorow w zal. od rocznika (od ok 87 do 95)
termostat kolo 77*
: 16 kwie pn, 2007 7:15 am
autor: stelmi
skoro tylko jeden bieg to po co są dwa wentylatory i po co czujniki na dwa styki?
: 16 kwie pn, 2007 10:46 am
autor: tomek
Ha a co zrobić z TD który się nie che wogóle grzać
Termostat nowy, na starym było to samo, wąż i chłodnica wszystko zimne!!
Na postoju po odpaleniu może stać noc i się nie zagrzeje, mówię o warunkach bardziej zimowych. W korku temperatura też spada, a razem z nią spada ogrzewanie...
Zimą w mieście jeździć się tym nie da, dopiero po kilkunastu km czuć trochę ciepło.
: 16 kwie pn, 2007 11:44 am
autor: stelmi
jak miałem 2.1 td w swoim to temperatura pracy była ok 80 stopni i mozna powiedziec ze bylo ok. ale któregoś razu zaczęło mi ubywać płynu i ogrzewania na postoju nie było. moim zdaniem jak instalacje masz ok znaczy nie cieknącą i niezapowietrzoną to poprostu wymień termostat na taki który będzie się otwierał przy wyższej temperaturze. pytanie czy nagrzewnica jest drożna?.
: 16 kwie pn, 2007 12:10 pm
autor: tomek
Instalacje mam ok, nie zapowietrza się i nie ubywa płynu, nagrzewnica jest nowa, termostat nowy chyba 83*
I nie chodzi tu o samo ogrzewanie! silnik pracuje na postoju a wskaźnik temp leży na dole, a pod maską wieje chłodem
Dotyczy to postoju/korku, lub spokojnej jazdy.
Jak się da w palnik to i temp. się pojawia
Ponoć nowe bezpośrednie TD też maja problemy z grzaniem, stosuje się nawet podgrzewacze - świece żarowe zanurzone w obieg wody do podgrzewania, ale mój dzieli epoka

: 16 kwie pn, 2007 12:39 pm
autor: stelmi
generalnie czy spokojna jazda czy też bardziej dynamiczna temperatura powinna być w zależności od termostatu ok. 80 stopni i powyżej bo gdybyś zamknął obieg bez chłodnicy to myśle że zagotowałby się. możesz zrobić takie doświadczenie
: 16 kwie pn, 2007 1:00 pm
autor: Banita
stelmi pisze:skoro tylko jeden bieg to po co są dwa wentylatory i po co czujniki na dwa styki?
powinien miec jeden. przynajmniej te w sklepach maja.
jakbym mial jeden wentyl, to chodzilby chyba non stop.
: 16 kwie pn, 2007 1:39 pm
autor: stelmi
ja już pare 205-tek rozebrałem i było troche z dwoma "biegami", a w sklepie to kupisz co ci będzie pasować. myśle że temat czujnika może być zamknięty bo ilu elektromechaników tyle pomysłów.
pozdro
: 16 kwie pn, 2007 2:03 pm
autor: Hypia
Hehe

Nie spodziewałem sie takiej dyskusji

Dzięki za odpowiedzi.. Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko wyluzować

Pzdr