Strona 2 z 2

: 07 wrz wt, 2004 10:55 pm
autor: Kaktus
Najtaniej: wentylator - jest tani, i latwo go mozna podlaczyc, wkrecasz, kable ciagniesz do kabiny, montujesz sobie wlacznik, i jak ci sie autko zaczyna mocno grzac, wlaczasz drugi wentylator

Najwygodniej: chlodnica - musisz znalesc podstawke i te wszystkie przewody, a co waziejsze te chlodnice, montujesz, i o tyle jest wygodne ze chlodzi olej caly czas i ty sie tym nie musisz przejmowac.

: 08 wrz śr, 2004 8:33 pm
autor: Arti Lublin
Dzieki Kaktus,ciekawi mnie tylko jeszcze jedna rzecz:czy jak am drugi wentylator to wyraznie bede widzial na wskazniku ze temperatura jest nizsza,bo powiem szczerze ze najczesciej silnik łapie temperature jak jade jakis czas powyzej 140-150 a wtedy automatycznie jest wymuszone chlodzenie.

: 12 wrz ndz, 2004 1:25 pm
autor: Kaktus
U mnie 2 wentylatory bardzo dobrze sobie radza z temperatura oleju - nie przekracza ona raczej 120 stopni.

A jak jedziesz z ta predkoscia powyzej 140 to jakie masz obroty silnika i jakie wtedy masz cisnienie oleju?

Skoro temperatura naprawde jest wysoka, to moze warto pomyslec o nowej chlodnicy? Znajomy wsadzil noweczke! I byl zdumiony jej dzialaniem. A ma Puga 1.6 o mocy okolo 160KM -> orginalnego 8 zaworowego!

: 13 wrz pn, 2004 7:47 pm
autor: Arti Lublin
Heja!
Obroty to zdecydowanie powyzej 3800 a cisnienie ok.4 :?

: 13 wrz pn, 2004 8:03 pm
autor: Kaktus
Jaki olej? Jaka jest jego temperatura? I jakie dokladnie sa obroty i cisnienie ?

: 13 wrz pn, 2004 8:05 pm
autor: Kaktus
Ksiazkowo powinnno byc 3,5 bara przy 4000 obr - to jest wartosc serwisowa ktora sie sprawdza.

: 14 wrz wt, 2004 8:25 am
autor: Arti Lublin
Nie wiem dokladnie ,musze sie temu przyjrzec. Poganiem se dzisiaj za motocyklami to sprawdze :mrgreen:

: 14 wrz wt, 2004 12:02 pm
autor: Janek_A_S
Arti Lublin pisze:Witam!
No to u mnie lipa,ani nie ma chlodnicy ani drugiego wiatraka. Co bedzie taraz najlepsze??
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=31235939

: 14 wrz wt, 2004 3:03 pm
autor: Mav309
Kaktus pisze:Janek dobrze pisze!!

Wychodzily Peugeoty 1.9 GTI bez chlodnicy oleju, w zamian montowane mialy 2 wentylator!

Tak wiec jezeli nie masz chlodnicy, a masz 2 wentylatory to nie masz sie o co martwic!

Pozatym Peugeot 1.6 GTI mial tylko 1 wentylator, nie mial chlodnicy oleju, a silnik mial znacznie mocniej wyzylowany niz 1.9 GTI, i jakos to jezdzilo :)

W 1.6 wychodzi 71KM na 1 litr pojemnosci, a w 1.9 68KM na 1 litr pojemnosci.
A ja mam 2 wentylatory, chlodnice oleju i miske aluminiowa.
A chlodnica u mnie jest o 30% wieksza niz w 205gti 1.9 (porownywalem...)

: 14 wrz wt, 2004 3:06 pm
autor: Mav309
Ari pisze:Ewentualnie można też zastosować podstawke od diesla, która jest przymocowana do bloku bezpośrednio tam gdzie powinien być filtr wtedy węze olejowe są zbędne. Nie wiem dokładnie w którym pugu to występowało. Ale jak będziesz zainteresowany to napisz to się dowiem.
309tki GTI tak mają

: 14 wrz wt, 2004 7:46 pm
autor: Arti Lublin
Kaktus pisze:Jaki olej? Jaka jest jego temperatura? I jakie dokladnie sa obroty i cisnienie ?
Witam.
Wiec wyglada to tak:
160 km/h,ok.4800 obr. woda ok.80 ,olej ok.130,cisnienie oleju ok.4
200 km/h,ok.6000 obr. woda ok.85, olej ok.140,cisnienie oleju ok.4,5
a olej to mobil 15W40 :D
Pozdro

: 14 wrz wt, 2004 10:08 pm
autor: Kaktus
Wyglada dobrze!

: 14 wrz wt, 2004 10:12 pm
autor: Arti Lublin
Wiec nie bede sobie i Tobie Kaktus zawracal glowy,skoro tak mowisz to znaczy za tak ma byc. Dzieki wielkie :wink: !!!