Strona 2 z 6
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 29 lis wt, 2011 11:47 pm
autor: bananowiec
Problem polega na tym, że w oryginalną puszkę lecą opary oleju z odmy i po ok.5 tys kilometrów filtr robi się lepki i czarny od oleju.Planuje chwilowo puścić odmę do zrobionego własnoręcznie oil catch tank, a na dolot założyć filtr stożkowy.Nie chodzi mi o polepszenie osiągów silnika, a dostarczeniu mu czystego powietrza.
Wczoraj w końcu udało mi się wymienić linkę sprzęgła, stara po wyciągnięciu rozpadła się w rękach ( pancerz się rozsypał).
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 26 mar pn, 2012 11:45 pm
autor: bananowiec
I nastał w końcu ten piękny dzień kiedy to pod maską zamieszkał uturbiony 1,8 diesel z 205 DTurbo.Do tego pełen przelotowy wydech o średnicy 60mm i nie ma bata żeby się ktoś za autkiem nie obejrzał na mieście! Zwłaszcza przy zmianie biegów i odpuszczaniu gazu turbina wydaje z siebie piękne parsknięcie

Swapik wykonany w rekordowym czasie niecałych dwóch dni dzięki pomocy kolegi Slavko. Ogarniętych zostało też parę innych rzeczy czyli:
- skrzynia z DTurbo została odczyszczona z syfu po czym pomalowana na srebrno, wypiaskowany i pomalowany dekielek 5 biegu, wymieniony uszczelniacz na wałku atakującym oraz nowe uszczelniacze półosi, zalana nowym olejem Mobil 75W-90
- zmieniony filtr oleju i olej w silniku na Mobil 10W-40
- obudowa termostatu i termostat przełożony z mojego poprzedniego silnika do tego nowe uszczelki
- nowe przewody paliwowe i powrotu paliwa
- nowa poduszka skrzyni biegów i tylna za silnikiem
- nowe sprzęgło i łożysko oporowe
Pozostało jeszcze wiele drobnostek do ogarnięcia typu podpięcie wskaźników doładowania i temperatury wody, ale najważniejsze jest to, że autko już jeździ i silnik jest w naprawdę dobrym stanie
Wkrótce zamieszczę trochę zdjęć i postaram się nagrać jakiś filmik jak to pięknie chodzi

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 27 mar wt, 2012 1:05 am
autor: RafGentry
Super Tomku! Moje gratulacje. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę jak to chodzi...
Wiesz już, czy znacząco wzrosło spalanie? Skąd wziąłeś dawcę silnika?
Czekamy na filmik...
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 27 mar wt, 2012 7:31 am
autor: PIT_R
Gratuluje swapa. I to wlasnie Ciebie musialem widziec i slyszec w niedziele na Bielanach

Mielismy zlocik z PKP.
Patrze, jedzie 205, zielone, felgi gti, tylko dzwiek silnika mi nie pasowal

Nie zwykly dzwiek diesla, tylko takie piekne parskniecie z turbiny
Bardzo fajnie to brzmialo musze przyznac

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 27 mar wt, 2012 8:11 am
autor: helterskelter
Wielkie gratulacje Tomek za konsekwentne dążenie do zamierzonych celów

Podobnie jak Rafał jestem ciekawy, jak nowe serce pracuje oraz jak wygląda spalanie.
Pozdrawiam

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 27 mar wt, 2012 9:03 am
autor: xtrack
kiedy sie widzimy?
musze zobaczyc co tam namodziliscie
gratki

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 27 mar wt, 2012 9:33 pm
autor: bananowiec
Dzięki wszystkim za gratsy

Silnik zakupiony od manuel205 od nas z forum.Z tego co mi wiadomo wyciągnięty z anglika.
Spalanie...hmmmm.... cóż na razie ciężko to ocenić, bo bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.Taka moja mała obsesja związana z tym, że gdy w autku był oryginalny silnik to zawsze dostawałem baty w takich wyścigach

Jak na razie przy ciągłym butowaniu wychodzi w okolicach 8 litrów na 100 kilometrów i trzeba to podkreślić, że jest to wynik tylko i wyłącznie w cyklu miejskim.
PIT_R ---> Trzeba było zadzwonić do mnie, to bym do Was podjechał na chwilkę, akurat kręciłem się po mieście bez celu, a nie wiedziałem nic o spocie PKP :/
Podkręcona została pompa paliwa, a mianowicie zwiększona stała dawka paliwa, oraz przekręcony booster podający większą dawkę paliwa wraz ze wzrostem doładowania.Zwiększone zostało też nieco samo doładowanie przez przekręcenie zaworu wastegate na turbosprężarce i widać poprawę w przyśpieszaniu.Trza uzbierać trochę kasy na wskaźnik ciśnienia doładowania i będę działał dalej

Dzisiaj przyszedł dolot w postaci aluminiowej rury, stożkowego filtru powietrza Simota i filterka na odme tej samej firmy.
Jutro montaż w godzinach wieczornych i zobaczymy czy dostanie więcej powietrza.Mam nadzieję, że tak bo dolot z wolnossaka jest dużo weższy od tego w turbodieslu.
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 27 mar wt, 2012 10:01 pm
autor: Slavko
bananowiec pisze:
...bez przerwy mam ochotę wciskać gaz do końca i cisnąć z pod świateł nowsze autka.
Potwierdzam! Z auta został zrobiony mały szatan

. Moment obrotowy powala, tak samo jak wrażenia z jazdy
A tutaj kit do TurboD:
http://www.hiflowheads.co.uk/performance/pugtdi-kit.pdf
---------------------------------------------------------------------
Bananowiec poprosił mnie o zamieszczenie tego krotkiego filmiku.
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 28 mar śr, 2012 10:16 pm
autor: bananowiec
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 28 mar śr, 2012 10:39 pm
autor: Martinoo
ale z tym silniczkiem daje rade....jestem mile zaskoczony

gratki
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 21 kwie sob, 2012 7:34 pm
autor: bananowiec
Zamontowany został wskaźnik ciśnienia doładowania, dzięki czemu wiem ile można jeszcze zwiększyć ciśnienie na turbo.W tej chwili rozkręcone do 1,0 bara gdzie fabrycznie dmuchała 0,7 czuć dosyć dużą różnicę w przyśpieszaniu.W planach dmuchnięcie 1,2

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 29 kwie ndz, 2012 10:49 pm
autor: bananowiec
Turbo ustawione na 1,2 bara czuć różnicę zwłaszcza na 3 i 4 biegu gdzie podczas wciśnięcia gazu do oporu ciśnienie od razu wskakuje na maksymalne wartości.Przyśpieszenie na 4 biegu od 80 do 120km/h zajmuje zaledwie "chwilkę" co bardzo ułatwia wyprzedzanie.Jestem mile zaskoczony głośnością przelotowego wydechu przy jeździe autostradowe, bo okazuje się, że wcale wewnątrz auta nie jest głośno

Nagrałem dzisiaj filmiki swoim "kalkulatorem" mam nadzieję, że jakość nie jest zbyt tragiczna :/
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 2aBQetL3JA
http://www.youtube.com/watch?v=aGwwtRaR ... ure=relmfu
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 18 maja pt, 2012 10:12 pm
autor: bananowiec
W końcu mogę podać jakieś konkretne informację dotyczące spalania

Zużywając 49 litrów paliwa udało się przejechać ok. 700 kilometrów w trasie i 200 kilometrów "po mieście" czyli łącznie 900 kilometrów.Średnie spalanie zatem wyniosło 5,44 litra na 100 kilosów.Szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony z takiego wyniku

Mój poprzedni silnik wolnossący palił więcej!!!
Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 18 maja pt, 2012 10:30 pm
autor: RafGentry
Tomku, dodaj jeszcze, że ostatnie 900 km to nie był "rajd o kropelce"

Parę razy mu pocisnąłeś ostro, ja też go przegoniłem wzdłuż zapory podczas przejażdżki

Re: Mój zielony śmierdziel na ropę ;)
: 19 maja sob, 2012 12:14 am
autor: bananowiec
To prawda, że jakoś specjalnie go nie oszczędzałem

Dasz radę załatwić dla mnie ten znaczek DTurbo o którym rozmawialiśmy?
Czas zbierać kolejne pieniążki na wymianę rozrządu, zamierzam też w najbliższym czasie zabrać się za zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.Materiały do walki walki z rdzą już dawno zostały zakupione, a są nimi kwas fosforowy do trawienia korozji firmy Noxudol, oraz masa bitumiczna w bańce 5 litrowej Noxudol 900. Martwi mnie nieco stan blacharki w tym aucie, co prawda dziur na wylot nigdzie nie ma, ale na progach odłazi fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne i odsłania goły ocynk :/