Strona 2 z 3

: 19 maja czw, 2005 5:01 pm
autor: Kaktus
Nie mam zadnej chlodnicy oleju - nawet nie mialbym gdzie ja zamontowac! Mam 2 wiatraki.

: 19 maja czw, 2005 5:09 pm
autor: invictus
aha, ale ja tez mam 2 wiatraki
tam gdzie normalnie jest filtr oleju mam plytke z 2 przewodami, ktore ida do takiej puchy (wielkosci zasilacza od kompa) i ida tam tez 2 prewody z plynem chlodzacym w to jest wkrecony filtr a wszystko to jest pod zdezakiem na wysokosci przeplywomierza widac to ustrojstwo jak sie stoi przed samochodem. (Jest tak nisko ze powietrze tez to chlodzi)

: 21 maja sob, 2005 9:34 am
autor: tomek
Jakie były rodzaje tych chłodnic??dobrze rozumiem: do tej "puszki" idą przewody ciśnieniowe z olejem z podstawki/płytki? a filtr jest na podstawce czy pod zderzakiem? pytam z ciekawości bo w TD jest podstawka pod filtr z wężami wody rozumiem ze tez jest to chłodnica oleju

: 21 maja sob, 2005 1:37 pm
autor: invictus
filtr jest pod zdezakiem, wkrecony w ta puszke z przewodami. Sprobuje pozyczyc cyfrowke to zdjecie zrobie

: 21 maja sob, 2005 6:16 pm
autor: woocash
a tak z innej beczki.
olej u mnie rozgrzewa się trochę za bardzo, moim skromnym zdaniem, jest jakiś sposób na jego chłodzenie bez żadnych rewolucji?

mam na myśli takie coś jak jakieś żebrowanie pokrywy miski olejowej a'la radiator czy cuś takiego

: 21 maja sob, 2005 6:24 pm
autor: Yahoo
w escorcie XR3i miałem aluminiową użebrowaną miskę olejową... jako chłodnicy oleju możesz użyć radiatora nakładanego na filtr oleju np. FOLIATEC

: 21 maja sob, 2005 6:32 pm
autor: woocash
a ja myślałem o takim komputerowym :)
spoko, coś wykombinuje i fotkę pośle

: 21 maja sob, 2005 6:37 pm
autor: Yahoo
jasne, nie trzeba koniecznie kupować oryginału :arrow: wystarczy pomysłowość, dobry projekt i wykonanie :idea:

: 21 maja sob, 2005 6:42 pm
autor: woocash
no , dzięki Bogu mam dwie nielewe ręce :P :twisted:

: 21 maja sob, 2005 6:55 pm
autor: Yahoo
czekam na fotki :!: :)

: 21 maja sob, 2005 6:59 pm
autor: woocash
spoko, na razie zastanawiam się jak to przymocować, bo pokrywa miski jest wypukła, a planuje zaopatrzyć się w taki duży przemysłowy radiator, tylko trzeba jakoś zoptymalizować powierzchnię przylegania....
a ten na filtr oleju... no tam i tak jest dość ciepło... przykleić tam mały radiator?

: 21 maja sob, 2005 7:04 pm
autor: Kaktus
A do ilu ci sie grzeje ten olej??

Mi na rajdzie do 130-150 stopni i nie jest to nic specjalnego.

miedzy 90 a 110 stopni to normalna temperatura pracy oleju.

: 21 maja sob, 2005 7:20 pm
autor: woocash
mam deskę BIEDA więc nie wiem, ale się dośc szybko zrobił troszkę ciemniejszy, no i filtr jest b. gorący. w ogóle mam problemy z chłodzeniem..
zresztą mam teraz minerała.

: 21 maja sob, 2005 7:27 pm
autor: Kaktus
filtr zawsze jest bardzo goracy - 80-90stopni to przeciez bardzo duzo! A olej czesto ma nawet 100-110stopni .... filtr musi byc goracy :)

Mineral po paru dniach robi sie czarny... zwlaszcza jak w silniku jest juz dosyc duzo syfu.

Mysle ze zabawa z radiatorami jest nie warta swieczki.

Masz problemy z chlodzeniem - a czym zalewasz silnik?

: 21 maja sob, 2005 7:31 pm
autor: woocash
tzn chodzi o płyn?
jeśli tak to nie ma się czym chwalić, mam przewalanie oleju do chłodnicy, więc używam wody i co jakiś czas zmieniam / przeczyszczam.
tylko że minerał robi się b. gęsty jak zrobi się z niego emulsja, więc zdarzyło mi się zapchanie przewodów. rozkręcałem silnik, ale nie z mojej winy nie mogłem wymianić tych pier**lonych papierowych K***a uszczelek tulei...