Strona 2 z 3
: 02 paź ndz, 2005 10:32 pm
autor: 205MI16
No co Ty bez gwiazdy nie ma jazdy!!!
Sam jeżdzę Vitkiem firmowym, na szczęście jeszce tylko tydzień!!!
: 02 paź ndz, 2005 11:18 pm
autor: invictus
Vito nie jest "poczynaniem" merca -do niego w sumie nie mam zastrzezen
ale vaneo, A, B....
Zgroza
: 02 paź ndz, 2005 11:22 pm
autor: 205MI16
Pierwszy raz jak byłem tu na forum to dziwiłem się czemu pod postem o światłach pisze sie o wydechu. Teraz już wiem...
: 02 paź ndz, 2005 11:24 pm
autor: invictus
: 02 paź ndz, 2005 11:27 pm
autor: 205MI16
No jak nie, jak tak!!
: 02 paź ndz, 2005 11:29 pm
autor: tomek
Ale było o hamulcach

Oplot odpada pytałem raczej o producenta zamienników.. albo trzeba poprostu trafić.
Na sztywne rzuce okiem... możliwe że zastąpie miedzią.
Czy pompa może się tak zepsuć że hamulce będą gumowe?
Podejrzewam że nowa to jednak wydatek...
A co z reperaturkami? nigdy tego nie robiłem...
Tarcze Brembo i klocki np. Ferodo (zwykłe) to duża różnica?
Mam chrapkę kupić używkę serwo z pompą z 309 GTI ale nie chcę kasy w błoto wyrzucić..
Czy zaciski z GTI mają inną średnicę tłoczków?
Czy po zmianie tarcz podchodzą do zwykłych zwrotnic?
Były chyba różne rodzaje....
: 02 paź ndz, 2005 11:48 pm
autor: 205MI16
Co do wymiarów to możemy to wspólnie wymierzyć i skonsultować - zrobić zdjęcia z ustawioną na dany pomiar suwmiarką - już to przerabiałem.
Pompa może puszczać płyn pomiędzy sekcjami (nie ubywa płynu) lub co częściej występuje masz basen z płynem hamulcowym w serwie i pompa się zapowietrza (ubywa płynu).
Z wymianą reperaturek mam duże doświadczenie jeszcze z czasów kiedy pompa hamulcowa do zachodniego wozu to był majątek a o używce można było pomarzyć. Ale do rzeczy: ma to sens jak często wymieniałeś płyn (i poprzedni właściciele też) bo wtedy nie będzie wżerów na gładzi wewnątrz pompy.
Nowa reperaturka (nazwa firmy wyleciała mi z głowy) to koszt rzędu 40pln natomiast nowa pompa (podróbka oczywiście) to około 100pln - zależy jakie masz układy w sklepie ( ja mam upust rzędu 25%). Sama wymiana reperaturki to przeważnie prosta sprawa.
W GTI z tego co mi się wydaje były dwa rodzaje hamulców: ate i chyba girling. Ate miały płaską tarczę i żeliwne zaciski, natomiast girling miały tarcze z dużym osadzeniem i aluminiowymi zaciskami. Średnica tłoczka w gti jest na pewno większa - po to jest większa pompa
: 03 paź pn, 2005 10:06 am
autor: invictus
Pierwsze slysze zeby w Gti byly montowane Ate... Byl bendix, lucas, girling
: 03 paź pn, 2005 12:56 pm
autor: 205MI16
Miałem Ate na 100% w Gentry z 1991r i nie sądze żeby ktoś przy tym grzebał. Sam byłem zdziwiony ale na zacisku jak byk było wytłoczone ate.
: 03 paź pn, 2005 1:13 pm
autor: invictus
Widzialem w 106 1.0 zaciski z 205... bendixy z diesla i tez wygladalo jak fabryczne...
Ale moze jakims cudem im sie na tasmie takie zaciski zawieruszyly...
: 03 paź pn, 2005 1:15 pm
autor: 205MI16
Co jak co, ale w porządek w PSA w tamtych latach to nie wierzę, było jak w marchewkowym polu
: 05 paź śr, 2005 3:35 pm
autor: tomek
Z moich obserwacji wynika, że wszystkie przednie zaciski w 205 miały tłoczki 48mm niezależnie czy 1,0 czy diesel czy GTI i niezależnie od systemu i czy to tarcza wentylowana czy nie...
Przy hamulcach tarczowych z tyłu były tłoczki 30mm
Wychodze z założenia że fizyki się nie oszuka i czy to będą tarcze wentylowane czy zwykłe pierwsza reakcja na pedał będzie taka sama przy takim samym tłoczku.
Chyba zamiast wsadzania zacisków z GTI i tarcz wentylowanych zdecyduje się na brembo+ferodo w wersji cywilnej, ew. nacinane.
Pozostaje wymiana przewodów napewno wszystkich elastycznych, dalej sztywnych..
No i na koniec najciekawsze pompa i serwo chcę spróbować założyć od 309GTI i mam zagwostke czy takie serwo potrzebuje wydajniejszego podciśnienia??
W dieselu jak wiadomo jest oddzielna pompka która ma niestety ograniczoną wydajność.... szybkie kilkukrotne naciśnięcie hamulca wystarcza żeby to zauważyć...
Kiedyś myślałem, że to wada, okazuje się jednak że "ten typ tak ma"
Obawiam się że przy większym serwie efekt ten może być jeszcze większy......
: 05 paź śr, 2005 7:16 pm
autor: rafi
Zaciski Girling z gti i tylko te.Bendix to gówno-zmienilem to wiem

: 05 paź śr, 2005 11:04 pm
autor: tomek
W bendixach fakt są kiepsko rozwiązane prowadnice... całe jażmo kiwa się we wszystkie strony i lubi się blokować...
Ale gdy się przypilnuje oringi i smar to jest na dłużej ok.
W czym jeszcze są lepsze?
Acha przypomniała mi się jeszcze jedna zagwostka.. Dlaczego są dwa rodzaje klocków bendix:
-symetryczne
-niesymetryczne
Kiedyś jak kupowałem zawsze były symetryczne ale teraz coraz rzadziej się spotyka..
Jakie zalety maja te niesymetryczne?? Jak w zasadzie powinno się je poprawnie montować i jakie jest tego uzasadnienie??
: 06 paź czw, 2005 10:57 am
autor: 205MI16
tomek pisze:
No i na koniec najciekawsze pompa i serwo chcę spróbować założyć od 309GTI i mam zagwostke czy takie serwo potrzebuje wydajniejszego podciśnienia??
W dieselu jak wiadomo jest oddzielna pompka która ma niestety ograniczoną wydajność.... szybkie kilkukrotne naciśnięcie hamulca wystarcza żeby to zauważyć...
Miałem diesla włożonego pod maskę oryginalnej benzyny i nie miałem ani raz sytuacji, że pompka wymiękła przy wielokrotnym hamowaniu. Wydaje mi się że jest to kwestia sprawności pomki, szczelności połączenia z serwem, szczelności samego serwa a także (co na pewno ważne) "pojemności" serwa.