Strona 2 z 3
: 12 sty czw, 2006 10:41 pm
autor: moralez
adik1 pisze:hryno pisze:może cos z zapłonem.może przyśpieszacz zapłonu.
Właśnie to samo podejrzewam, ale do puki nie załatwie używki to se moge pogdydać. Jutro będe dzwonił za używką i kto wie.
Poszukam całego aparatu.
Jak co to dam znać.
u mnie byla walnieta membrana w przyspieszaczu i spokojnie dalo sie jezdzic tylko w czasie jazdy nie mozna bylo schodzi ponizej 2 tys( na 1 i 2 biegu) bo zaczynala sie czkawka tak pozatym chodzil rowno
: 16 sty pn, 2006 8:02 pm
autor: adik1
No witam.
Wszystko wiadomo. To nie aparat zapłonowy, założyłem i dalej kapa.
Na chłopski rozum to go chyba zalewa (pali około 15l na 100km) więc stąd to szarpanie.
Mam jeszcze jedną nowinke. Sprawdzałem komputer na kodach błyskowych no i wyszedł mi dziwny błąd--Stosunek pal/pow poza zakresem. Nie mam pojęcia co on oznacza, może ktoś wie, więc prosze o pomoc.
: 16 sty pn, 2006 8:33 pm
autor: moralez
a sprawdz na tamtym starym wtrysku czy tez takie bledy beda(tylko wczesniej skasuj pamiec diagnostyczna)
a moze ty komputer zmien po prostu

: 16 sty pn, 2006 9:18 pm
autor: adik1
Dzięki za rade wierny klubowiczu. Też o tym myśle.
Szukam komputra do tego cuda. Sam nie wiem teraz czy do 1.4 czy do 1.1.
Popiepszone jest w tym aucie wszystko.
: 16 sty pn, 2006 9:43 pm
autor: moralez
tyle was jest na tym slasku ze jak dobrze sie zakrecisz to weekend sie umowisz na jakiegos spota i sprawdzisz
co do komputera to raczej to samo ale moge sie mylic

: 16 sty pn, 2006 9:49 pm
autor: tomek
ECU patrząc na czujniki koryguje czas wtrysku aby stosunek pal/pow -AFR(air-fuel-ratio) był ok.
Końcowym elementem który to kontroluje jest sonda lambda.
Jeśli pojawił się taki błąd to znaczy że ECU dochodzi do granicy możliwości a i tak sobie nie radzi...
Powodów może być wiele..
Od jakiś głupich styków czy kiepskiej masy silnika/kolektora, kompa.. poprzez dużo lewego powietrza, awarie jakiś czujników do niekiedy nawet awarii ecu.. ale też ukł paliwa..
Autodiagnostyka jest często pomocna ale może być mylna..
Skoro wymieniana była sonda wtryski potencjometry czujniki ... zakładając że te elementy są sprawne, zastanowiłbym się nad ciśnieniem paliwa na wtryskiwaczu.
Przydałby się ktoś, komu chciałoby się sprawdzić czasy wtrysku i wskazania lambdy.
Od biedy zobaczyć chociaż na lambdzie czy za ubogo czy za bogato...?
Skoro była kombinacja z pompą, (nie wiem jak rozwiązana jest tam regulacja ciśnienia) to może poprostu jest za duże ciśnienie na wtryskiwaczu??
ECU reguluje tylko czas wtrysku i może nawet minimalny czas daje zbyt bogatą mieszankę i wychodzi błąd..
Czy błąd był kasowany? pojawia się od nowa na nowym osprzęcie?
: 16 sty pn, 2006 9:56 pm
autor: moralez
tomek pisze:
Skoro była kombinacja z pompą, (nie wiem jak rozwiązana jest tam regulacja ciśnienia) to może poprostu jest za duże ciśnienie na wtryskiwaczu??
wtrysk ma regulator cisnienia ktory nie pusci wiecej
a swoja droga to ja bym jeszcze sprawdzil przykrecenie kolektorow i uszczelki pod wtryskiem, tak pro forma

: 16 sty pn, 2006 10:11 pm
autor: tomek
moralez pisze:wtrysk ma regulator cisnienia ktory nie pusci wiecej
Myślisz że nie puści?
A jak się zepsuje..??
Albo dostanie dużo za dużo?
To że regulator jest to oczywiste..
Pompa jest jakaś zewnętrzna...
ja zmierzyłbym czasy wtrysku vs. lambda skoro występuje błąd AFR
: 16 sty pn, 2006 10:40 pm
autor: moralez
twoja retoryka
jest jak mowa o. rydzyka
jak juz tak ladnie tlumaczsz to opisz mi ten pomiar czas wtrysku vs. lambda
: 16 sty pn, 2006 10:40 pm
autor: adik1
powiem tak.
Sonda jest teraz założona stara (po tygodniu menczarni na nowej).
Wtrysk też jest stary bo na nowym nie było lepiej.
Jak wspomniałem wyżej wymieniałem uszczelke pod głowicą więc są nowe uszczelki na kol.ssącym i pod wtryskiem.
: 16 sty pn, 2006 10:47 pm
autor: moralez
a ile dales za nowa bo moja pokazuje zabojcze wartosci 0,01- 0,00

: 16 sty pn, 2006 11:06 pm
autor: Banita
NGK -intercars -397zl bez znizki
Bosch uniwersalna allegro kolo 100zl
uzywka 30-50
: 16 sty pn, 2006 11:08 pm
autor: adik1
Ja za nową 4-ro przewodową dałem (miałem dać) 110zł.
Właśnie wpadłem na pomysł wymiany sondy na nową. I zobacze co mi za błędy wyjdą.
: 16 sty pn, 2006 11:36 pm
autor: tomek
Niestety wirtualnie nie da się naprawić auta!
Tylko bardzo standartowe i oklepane usterki można diagnozować z dużym powodzeniem na odległość..
Często proste usterki mogą napsuć krwi, pomiary mogą być mozolne, a ktoś może powiedzieć że jest cwany bo podmienił to i tamto i się udało.
Sprawa jest dużo prostsza jak ma się doświadczenie z danym układem wtryskowym..
Jak masz wszystko nowe na półce tak jak serwis, to podmieniasz do woli

Jak nie masz, to ruszasz główką i mierzysz, patrzysz co się dzieje, wyciągasz wnioski.
Autodiagnostyka pomaga, ale nie naprawi auta za Ciebie, szczególnie taka prosta jak kody błyskowe..
Jakiś multimetr i średni oscyloskop potrafią dużo więcej pod warunkiem że masz jakieś info odnośnie danego systemu - no i przygotowanie chociaż teoretyczne..
Wiem, że nie każdy ma na półce oscyloskop

i celowo nie zagłębiam się w strategię pomiarów.
Mój pomysł z ciśnieniem celowo jest "wyszukany" bo z przebiegu naprawy podejrzewam że "standartowe" są już wykluczone przez moich poprzedników.
: 16 sty pn, 2006 11:43 pm
autor: adik1
jak wspomniałem pompa paliwa jest w tym silniku od około 2,5 roku.
Problem pojawił się mniejwięcej miesiąc temu, wcześniej było ok.
Może palił troche więcej jak na 1.1 ale nie było to 15l.
No i to dławienie mnie dobija.
