Strona 2 z 3
: 29 sty ndz, 2006 11:06 pm
autor: Banita
sciagnij sobie ksiazke etzolda ze strony -masz tam opisane jak sprawdzic kod bledu i co on oznacza -uzyj "szukaj"
ps -nie pisz w "quotation"

: 29 sty ndz, 2006 11:21 pm
autor: piorunek
dzięki za odpowiedź ale gdy podłaczam furkę pod komputer diagnostyczny, ten nie wykazuje błędu, może znasz kogos kto ma możliwośc spojrzenia i ocenienia tego problemu.bo ja już nie wiem co mam zrobić
: 29 sty ndz, 2006 11:38 pm
autor: Banita
skoro pali ci sie kontrolka to sprawdz sobie te bledy tak jak pisze w etzoldzie i olej komputer diagnostyczny

. Jezeli nie wykaze nic to pewnie po prostu masz zwarcie w lampce

: 29 sty ndz, 2006 11:52 pm
autor: piorunek
dzięki postaram się ogarnąć tą etzoldę
: 30 sty pn, 2006 12:58 am
autor: Piweł
...
: 30 sty pn, 2006 1:01 am
autor: woocash
To tak jak byś zapytał czy jak dodasz 2+2 najpierw na liczydle, a później 2+x na kalkulatorze, to za którym razem wyjdzie Ci 5
eeee kierunek humanistyczny... osssoochozzzii ??

: 30 sty pn, 2006 1:06 am
autor: zowa
Piweł pisze:zowa pisze:Kaktus pisze:Masz 1.9 105KM najprawdodpodbniej, na Jetronicu z Katem i Sonda, komp masz pewnie z koncowka 345.
kompa mam 0 261 200 160 kat byl ale zostal wyciety.zaponmialem dodac ze auto to skladak:)
Mam dla Ciebie niespodziankę - masz komputer z Motronica, więc nic dziwnego, że miałeś też katalizator. Alternatywnie masz tylko obudowę kompa z Motronica, może sprawdź po prostu ile rzędów pinów ma wtyczka komputera: Motronic ma 3, Jetronici 2 (demontaż kompa to 2 śruby i 10 min roboty + odpięcie rzeczonej wtyczki). Najlepiej by też było jakbyś podał numer przepływomierza i chociaż kolor wtryskiwaczy (a najlepiej też ich numer, ale do tego chyba trzeba zdemontować listwę), to przynajmniej będzie mniej więcej wiadomo co tam teraz jeździ.
zowa pisze:I teraz moje pytanie. wlasnei bedzie sie wkladal motor na jetronicu 128KM czy to ograniczenie 105 KM wynika z oprogramowania czy z konstrukcji silnika??chodzi mi o to czy beda jakies prblemy z przekladka silnika?? czy to wszystko bedzie razem ze soba ladnie dzialalo tak jak powinno dzialac.tzn moj "nowy" motor na jetronicu 128KM ale na tym kompie ktory posiadam i z sonda bedzie chodzil jak 128KM czy jak 105?

Co do konstrukcji silników 1,9 w kontekście różnic w mocy odpowiedź już dostałeś.
Co do tego jak to będzie chodzić, to nikt Ci tutaj nie powie. To tak jak byś zapytał czy jak dodasz 2+2 najpierw na liczydle, a później 2+x na kalkulatorze, to za którym razem wyjdzie Ci 5
Jeszcze jedno - sonda L: takie nieduże podobne do świecy zapłonowej "z kablami", siedzi wkręcone w wydech przed katalizatorem (jak ktoś posiada

)
Czujnik obrotów w Motronicu: takie małe z kablem zakończonym wtyczką z trzema pinami, siedzi wkręcone w obudowę skrzyni na górze, zaraz przy łączeniu z silnikiem.
Pozdr
Piweł
a czym roznia sie kola zamachowe w motronic/jetronic???? jakos mozna rozpoznac po kole zamachowym ze jeden to motronic a drugi jetronic tylko jak??
: 30 sty pn, 2006 2:01 am
autor: Michal gti
Motronic -> na obudowie skrzyni biegów, przy łączeniu z blokiem, jest czujnik, kostka do niego podpięta.
Jetronic -> zaślepka lub dziura
P.S. Zrób tak, jak Piweł pisze. Sprawdz jaki masz komputer, 2 (Jetronic), czy 3 rzędowy (Motronic).
: 30 sty pn, 2006 10:21 am
autor: zowa
juz wiem.mam motronica. na kole zamachowym sa zeby do GMP + komp o ktorym pisal piwel ktory pochodzi z motronica.drugi silnik ktory czeka na przekladke to tez motronic poniewaz ma zeby na kole tak jak ten w aucie,ma wklesle tloki i na tabliczce nr DKZ
ps.wielkie dzieki skladam Banicie za pomoc i pogaduche:) i kaktusowi:)
: 30 sty pn, 2006 11:23 am
autor: Kaktus
Raczej nie Kaktusowi ale Samerowi, to on wczoraj z toba na GG rozmawial.
Piwel - sa Motroniki 2 rzedowe, bynajmniej takiego ostatnio widzialem, pochodzi z silnika Mi16 - to chyba ten 4.1, ale nigdy takie nie byly montowane w 205.
Zowa - czyli wkladasz silnik 122km?
: 30 sty pn, 2006 2:41 pm
autor: Kaktus
Wiem wiem, dlatego wlasnie napisalem "ale nigdy takie nie byly montowane w 205." majac na mysli fakt, ze wogole tego kompa nie brales pod uwage.
Napisalem tylko to jako ciekawostke.
: 30 sty pn, 2006 11:11 pm
autor: samer
Zowa, dzisiaj bylem u kumpla, co ma BXa na motronicu 122KM i otworzylem maske, tez ma cewke kolo serwo. Czyli tak wynika ze pierwsze motronici nie mialy cewki na kolektorze.
Pozdro
: 30 sty pn, 2006 11:24 pm
autor: Kaktus
Owszem, roznie bywa! Cewka nie jest zadnym wyznacznikiem.
Byly przeciez 1.6 GTI na Jetronicu a cewke mialy na kolektorze ssacym, to byly te 1.6 115KM.
: 31 sty wt, 2006 1:01 am
autor: zowa
sluchajcie... sprawa wyglada tak.silnik ktory mam w aucie ma kompa o nr-ach ktore podalem.jak napisal samer i piwel te nr-y naleza do motronica.nastepnei kolo zamachowe posiada dodatkowe zeby do czujnika gmp. mam takze czujnik gmp.mam sonde lambde i zolte wtryski. wiec wiele wskazuje na motronica. ale moje pytanie polega na tym czy moze byc zrobione tak ze silnik to rzezba(jetronic) z przelozonym kolem zamachowym od motronica i podpiete to wszystko na elektronice od motronica i dodatkowo dodany czujnik gmp?? moze byc taka rzezba u mnie zrobiona??bedzie takie cos w ogole dzialalo????
: 31 sty wt, 2006 1:19 am
autor: Kaktus
jasne, moze byc nawet pojemnosc 1,6 albo i mniej! Wszystko jest mozliwe. Jak nie rozbierzesz to sie nie dowiesz.
Fabrycznie oczywiscie takiej mozliwosci nie ma, ale jezeli ktos cos kombinowal to mogl tak zakombinowac.
Juz jeden taki silnik "1.9 122km" rozebralismy i okazalo sie ze byl to 1.6 z kolem z motronica, z sonda, z wiazka i kompem od motronica ze skrzynia z turbo diesla.