Strona 2 z 2
: 18 sie pt, 2006 1:35 am
autor: mareckilublin
wypowiem sie na temat primy lodz moj ojciec handluje czesciami tej firmy i nigdy ni mial zadnego zwrotu ani reklamacji z tego co wypytalem u innych sprzedawcow to kiedys moze polskie podzespoly byly kiszka ale teraz mozna im ufac
pierscionki bardzo dobre i niski koszt
bo widze ze niektorzy tutaj uwazaja ze wszystko co drogie musi byc zajebiste
niestety tak nie jest
kupilem kiedys (podobno zajebiste) swiece NGK a okazalo sie ze z 4 dzialala tylko jedna i w dodatku przez pare minut wiec nie wiem czy zawsze polegac na drozszych czesciach
ale to tylko moje zdaniePOZDRO

: 18 sie pt, 2006 5:31 pm
autor: zlotycbr
I zgadzam sie z toba MARECKILUBLIN ale nie chodzi o cene.]
Pierscienie polskie roznia sie ewidentnie od goetze pierscieniem olejowym.
Pierscien polski to pierscien zeliwny chromowany jednoczesciowy ze sprezynka rozpierajaca wewnetrz piercienia.
Goetze to pierscien stalowy trzyczesciowy wykonany jako dwie blaszki zgarniajace chromowane Wewnatrz i miedzy nimi specjalnie wyprofilowana sprezyna ropierajaca blaszki do cylindra jak rowniez na wysokosc w rowku tloka.
Polski pierscien jest dobty do nowego cylidra lub po szlifie.
Niemiecki z kolei szybciej sie dociera ma mala powierzchnie styku z cylindrem(wazne do sportu,mniejsze tarcie) i wiekszy nacisk na cylinder,dlatego to bardzo dobre rozwiazanie do cylindrow uzywanach aczkolwiek nie zuzytych znacznie.
Np: pierscienie trzyczesciowe sa stosowane we wszystkich japonskich motocyklach.
Najwazniejsze jest tez to ze wcale nie zuzywaja sie szybciej od zeliwnych.
Wiec nie cena sie osobiscie sugeruje,lecz jakoscia i konstrukcja podzespolow i czesci ktore montuje w moim lwiatku
Pozdrawiam wszystkich

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 30 cze wt, 2009 12:05 pm
autor: levis
Troche odgrzebie temat.
Moj samochod dosc pokazliwie kopcil i bral 0.5L oleju na 1000km...
Przy czym moc mial zachowana, tylko spalal sporo Pb95, ale slyszlalem, ze to normalne przy tym typie silnika.
silnik to 1.4 TU3M.
teraz moje pytanko. Na tlokach jest taki mini prog, ale podobno takim nie ma co sie przejmowac.
Ale mimo wszystko, jak dalej wyglada procedura, zalozmy, ze pakuje sie pod samochod zdejmuje miske, odkrecam panewki i wywalam korby z tlokami do gory.
Jaki rozmiar pierscionkow dokupic ? czy zakpadanie nowych pierscionkow bez nowych tulei/szlifu cylindrow ma sens ? Ile moga kosztowac takie pierscionki ?
z gory dzieki, ze komus sie chcialo odpowiadac na moje lamerskie pytania

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 30 cze wt, 2009 2:56 pm
autor: Kamkiler
Pierscienie nominał w przypadku szlifu cylindrów musiałbyś kupić tłoki nadwymiarowe , a w tym przypadku raczej tuleje i tłok STD
Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 30 cze wt, 2009 5:34 pm
autor: levis
ok, to moze jednak oleje dol silnika

Mam nadzieje, ze gora wystarczy

Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 08 lis ndz, 2009 4:28 pm
autor: Wojtek_nurek
A ile kosztują cylindry z tłokami jak ktoś chciałby na nominale zrobić remont?
Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 15 lip czw, 2010 7:17 pm
autor: buniooo
Witam
Odkopie troche temat.
Jestemw trakcie remontu silnika i ceny sa znacznie wyzsze obecnie.
np:
Kpl panewek glownych 1 szlif - 140zl
klp panwewk korbowych 1 szlif - 120
klp pierscieni - 320zl
uszczelaka glowicy - 65zl
To raczej normalne ceny obecnie?
Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 15 lip czw, 2010 8:31 pm
autor: grzesiek309
Kilka miesięcy temu ceny były podobne. Kryzys, inflacja itp więc nie ma co się dziwić.
Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 15 lip czw, 2010 10:15 pm
autor: kuba309gti
Ja dwa lata temu płaciłem za panewki korbowe 70zł, jakbyś chciał to mam nominalne do 1.9
Re: przymiarka do remontu silnika... polskie pierścienie??
: 18 paź pn, 2010 6:46 pm
autor: Gruszka
a ja mam trochę zniżki w sklepie z częściami do fur:) Więc jak ktoś coś potrzebuje to walić jak w dym

I to normalne, że TU3M pali dużo.. Testowałem.. A zastanawiam się nad 1.6 na pełnym wtrysku + Turbo 0,5 Bara. Co o tym myślicie?? No i sorry, że nie w osobnym temacie no i, że truje:D
No i jeszcze nie spojrzałem na datę ostatniego posta
Ale urwał!
