Strona 11 z 24

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 23 kwie czw, 2015 7:20 pm
autor: pilot-84
Niewycieniowane przejście drzwi - błotnik tył, widać różnicę kolorów. Porysowana klapa z tyłu, podobno da się to spolerować. No i drobnostka - maska do regulacji, ciężko się zamyka.

[edit] Auto po poprawkach odbieram w środę. Ale już sama "nowa" maska robi robotę :) CTI zupełnie inaczej się już prezentuje. :D

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 25 kwie sob, 2015 10:18 pm
autor: pilot-84
Panowie, mam do Was pytanie o halogeny SIEM. Jaka jest możliwa regulacja ustawienia? Prawo-lewo, góra-dół, czy tylko góra-dół? Ze zdjęć wydaje mi się że tylko góra-dół. Zauważyłem też, że u lakiernika został skrzywiony prawy halogen. Świeci teraz w lewy dół, zamiast prosto. Zobaczcie moje ostatnie zdjęcie. Nie wiem czy te barany czegoś nie skrzywiły?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 26 kwie ndz, 2015 8:27 am
autor: andi_kamachi
Nie dramatyzuj.
Jest jeden niezawodny sposób, żeby sprawdzić, jak się reguluje (z grubsza) halogeny.
Serio nie użyłeś go? :?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 26 kwie ndz, 2015 8:47 am
autor: pilot-84
Nie dramatyzuję. Nie mam samochodu pod ręką, stoi u lakiernika do środy. Jak da się to wyregulować to spoko, sam poprawię. Ale jak coś pokrzywili to chciałbym żeby to poprawili do odbioru.
Rozumiem z Twojej odpowiedzi, że nie mam się o co martwić?

[Edit] dobra, znalazłem fotki sposobu montażu halogenów. Teoretycznie nie powinno być problemów.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 27 kwie pn, 2015 10:59 am
autor: Alimantado
Regulacja jest dziecinnie prosta. Dasz rade na pewno :wink:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 01 maja pt, 2015 10:28 pm
autor: pilot-84
No dobra, to jesteśmy gotowi do sezonu :)

Obrazek

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 01 maja pt, 2015 10:32 pm
autor: MaciekD
Plastki czorne jak nowe! _O_

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 01 maja pt, 2015 10:34 pm
autor: pilot-84
Zobaczymy jak jutro w słońcu będą się prezentować. Kończyłem już po ciemku, w garażu.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 maja sob, 2015 12:28 am
autor: Martinoo
Świetnie wygląda. A 407 trzymasz przed garażem??

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 03 maja ndz, 2015 9:45 am
autor: pilot-84
Garaż u teściów. Stał tam tylko zimą. Teraz już będzie nocował pod blokiem. Zdjęcia "za dnia":

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 07 maja czw, 2015 9:15 pm
autor: pilot-84
Kurde, byłem dzisiaj przerejestrować CTI z Rawy do Łodzi i spóźniłem się 7 dni. Dokładnie 30 kwietnia wydali tablice z EL 205 xy.

Plus fotka CTI w obstawie :)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 10 maja ndz, 2015 9:58 pm
autor: Orfister
Łezka się w oku kręci :(
A zarazem serce raduje, że auto trafiło w dobre ręce _O_

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 10 maja ndz, 2015 10:50 pm
autor: woocash
A zarazem serce raduje, że auto trafiło w dobre ręce


przyznam szczerze, że lepsze niż moje :D

orfi - znaleźć kogoś, kto dokończy wiekopomnego dzieła nie było łatwo, ale jak widać cuda się zdarzają, i po maniaku części OEM właścicielem został ktoś kto przywrócił mu zewnętrzny blask

chętnie zobaczę na żywo kiedyś

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 14 maja czw, 2015 11:26 pm
autor: pilot-84
Aktualne zdjęcia CTI.
Jak znajdę chwilę czasu to wrzucę relację z "przywracania blasku" w weekend majowy.

Dzięki za uznanie! Staram się.
Bym zapomniał, dzisiaj zatankowałem pierwszy raz w życiu gaz 8)7 Jutro CTI lecimy do Mielna na weekend, ok. 420km w jedną stronę.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 20 maja śr, 2015 11:14 pm
autor: pilot-84
Poniżej relacja z moich prac wykonanych przy CTI w dniu 1 maja:

Zacząłem od polerki tylnej szyby, która była już bardzo mleczna. Preparat użyty to: Meguairs PlastX.
Obrazek
I porównanie przed i po:
Obrazek
Jest różnica, prawda?

Przy okazji używania PlastX, użyłem go zgodnie z instrukcją do polerki tylnych świateł. Dużej różnicy nie widać, bo klosze były w dobrym stanie:
Obrazek

Kolejną rzeczą była tylna listwa trzymająca / naciągająca tylną szybę. Usunięte 3 zapinki, odkręcone 5 śrub i szyba wisi luźno. Musiałem to zrobić, bo podejrzewałem rdzę w tym miejscu - widoczne wybrzuszenia na połaci dachu:
Obrazek
Okazało się, że jest gorzej niż myślałem - listwa jest poważnie zjedzona przez rdzę:
Obrazek
Oprócz tego pojawiła się rdza na karoserii:
Obrazek

Z racji tego, że był to 1 maja, wszystko pozamykane i nie kupiłbym żadnego podkładu i farby (a chciałem skończyć prace tego dnia) - zdecydowałem się pomalować listwę i zabezpieczyć karoserię białą farbą, jaką miałem do dyspozycji (do kaloryferów, można ją kłaść bez podkładu). Zatem dokładne oczyszczenie materiału z rdzy, rozpuszczalnik i cienka warstwa białej farby, po to aby zabezpieczyć przed dalej postępującą korozją. Przy okazji została wyczyszczona cała karoseria, która chowa się pod poszyciem dachu:
Obrazek
Po malowaniu:
Obrazek

Elementy pomalowane zostały odstawione na ok. 6 godzin do wyschnięcia, a ja zająłem się dalszymi pracami.

Następny etap to kompleksowe czyszczenie podsufitki, uszczelek dachu, wewnętrznych warstw dachu i wszystkich pozostałych elementów dachu. Wykorzystane narzędzia to gąbka Kerapour, jakiś APC i szmatka :)
Tutaj przykład czyszczenia uszczelek:
Obrazek

Zapomniałem zrobić zdjęcia przed i po samej podsufitki. Jest duża różnica, zwłaszcza przy krawędziach dachu.

Następne prace to czyszczenie tylnej półki. Wykorzystałem Meguairs Carpet and Upholstery Cleaner. Na zdjęciu do połowy wyczyszczony mniejszy element:
Obrazek

Później było kompleksowe czyszczenie wnętrza z brudu i kurzu. Każdy plastik, każdy pas i karoseria. Używane APC, szmatka i szczoteczka do zębów:
Obrazek

Wielka chwila, siedzenia wracają po dwóch miesiącach do CTI:
Obrazek

Siedzenia z tyłu już są. Pora na czyszczenie wykładziny. Używany wspomniany wcześniej Meguairs Carpet and Upholstery Cleaner.
Podłoga przed czyszczeniem:
Obrazek

Wyczyszczona ćwiartka pod siedzeniem pasażera, widać że działa:
Obrazek

No i cała podłoga, taaadaam:
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie plastiki nabierały czarnego koloru.
Zewnętrzne: Sonax Extreme Żel do plastików zewnętrznych:
Obrazek

Wewnętrzne: Meguairs Natural Shine Protectant:
Obrazek
I od razu montowane do wnętrza:
Obrazek

Do dalszej części zdjęć z prac już praktycznie nie mam, ponieważ zaczął się kończyć dzień, zaczynało padać, a ja byłem jeszcze w lesie. Ale po kolei:

Po wyczyszczeniu wykładziny, przyszedł czas na montaż przednich foteli i nowe dywaniki, które czekały kilka miesięcy na montaż:
Obrazek

Na sam koniec - mycie auta. Dach umyty 303 Convertible Top Cleaner, samo auto jakimś Sonaxem.
Gdy schło - zająłem się detalem - wymianą ramek na tablice. Stare były już zdezelowane, a ja kupiłem nowe i zamówiłem do nich naklejki :)
Po wyschnięciu - czernienie plastików zewnętrznych - już wspomnianym żelem Sonaxa. Efekt więcej niż zadowalający. Plastiki są czarne. Po kilku deszczach i jednym myciu samochodu - wciąż są czarne jak należy.

Prace rozpocząłem o 6 rano, skończyłem ok. 22:30, praktycznie bez przerw. Na koniec CTI zawitało do garażu:
public_final.jpg