Strona 13 z 53

Re: 205 Lodołamacz

: 08 lis czw, 2012 9:48 am
autor: mlody333
Włączam komputerek, łykam kawkę i co widzę !!! Pojazdy prezesa stają się z dnia na dzień coraz bardziej znane. Niezły artykuł i fajne fotki. (http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ka,1860187). Najpierw premiera 208 teraz pierwsze strony na interii. Gratuluję _O_

Re: 205 Lodołamacz

: 08 lis czw, 2012 11:29 am
autor: pawel
ja dziś miałem to samo od rana już czytałem interię :)

Re: 205 Lodołamacz

: 08 lis czw, 2012 1:29 pm
autor: RafGentry
mlody333 pisze:Włączam komputerek, łykam kawkę i co widzę !!! Pojazdy prezesa stają się z dnia na dzień coraz bardziej znane. Niezły artykuł i fajne fotki. (http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... ka,1860187). Najpierw premiera 208 teraz pierwsze strony na interii. Gratuluję _O_
pawel pisze:ja dziś miałem to samo od rana już czytałem interię :)
Dzięki chłopaki za miłe słowa _O_

Re: 205 Lodołamacz

: 20 lis wt, 2012 3:52 pm
autor: RafGentry
Na dieselku pojawiło się trochę świeżej rdzy. A to tylko dlatego, że dostał na zmianę stalówki-zimówki z pięknymi rudawymi rantami :lol:

Niestety fanów moich kołpaczków z sezonu zima/wiosna 2011/12 muszę zmartwić. Okazało się, że wyszły z mody, więc założyłem jedynie gustowne skąpe kapselki z felg letnich :roll:
205 xrd zima.jpg
205 xrd zima bok.jpg
Operację wymiany kół sponsorowała nowohucka pieczara - Manwe Monster Garage.

Przed zimą dieselka czeka jeszcze wymiana oleju, filtra powietrza, paliwa i oleju. Wszystko co trzeba już zgromadzone. Dzięki dla Orfiego za dieslowe konsultacje i promocję na olej :)

Re: 205 Lodołamacz

: 20 lis wt, 2012 8:06 pm
autor: Orfister
Niech mu służą zimowe gadżety a ucho Twe koi miłe mlaskanie poczciwego "gruźlika" :mrgreen:

Re: 205 Lodołamacz

: 03 gru pn, 2012 7:26 pm
autor: RafGentry
Orfister pisze:Niech mu służą zimowe gadżety a ucho Twe koi miłe mlaskanie poczciwego "gruźlika" :mrgreen:
No to olej wymieniony, wszystkie filtry także. Nie za bardzo wierzyłem w takie cuda, ale gruźlik z nowym olejem mlaszcze faktycznie ciszej. Mniej klekocze, ładnie trzyma obroty. Na razie przejechałem jakieś 20-30 kilometrów, ale naprawdę czuć różnicę.

Dzięki Orfi za konsultacje i zaopatrzenie _O_

Tutaj zdjęcie szpejów przed serwisem w Peugeot Talbot Sport Service Kraków 8)
diesel oil.jpg

Re: 205 Lodołamacz

: 03 gru pn, 2012 9:12 pm
autor: BzyQ
RafGentry pisze: Peugeot Talbot Sport Service Kraków 8)
Podoba mi się ta nazwa :D

Re: 205 Lodołamacz

: 05 gru śr, 2012 3:07 pm
autor: Manwe
chyba czas zaprojektować baner :lol:

Re: 205 Lodołamacz

: 05 gru śr, 2012 3:18 pm
autor: grzesiek309
Wystarczy pomalować w barwy PTS :mrgreen:

Re: 205 Lodołamacz

: 05 gru śr, 2012 3:21 pm
autor: Manwe
hmm czas wymienić drzwi :D
dobra skończmy ot w temacie moderatora 8)7

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru pn, 2012 1:12 am
autor: RafGentry
Zupełnie niepostrzeżenie minął rok, jak jestem w posiadaniu dieselka. Kupiłem go do przejeżdżenia zimy, a okazało się, że stał się członkiem rodziny ku rozpaczy CTI i Gentry, które w tym roku więcej garażowały, niż jeździły...

Z okazji pierwszej rocznicy mojej jazdy dieslem, zrobiłem małe podsumowanie wydatków, które poniosłem. Część była konieczna, część to już wyłącznie moje fanaberie. No ale przecież nie mogłem go zostawić z tymi kołpakami i czarnymi dokładkami, prawda?

No to zaczynamy:

Cena zakupu: ok 2500 zł (w tym serwis u Kamkilera)

Klamka szyberdachu
Pokrętła nawiewu
Przycisk świateł przeciwmgłowych
Kratka nawiewu na nogi
Elektryczny podnośnik prawej szyby
Serwo GTI
Pompa hamulcowa z GTI - wszystko od Józka za friko _O_

Kierownica trójramienna
Daszek z XS-a szary
Żółte kierunki
Ory lampy przednie Valeo - wszystko od Motoskubiego za free w barterze :W

Czujnik położenia wału
Masa kabelków i wtyczek do licznika z obrotomierzem - dary od Manwe 8)

Wycieraczki ;) 21 zł

Hamulce GTI z klockami i tarczami - 250 zł (Xonax)

Przewody hamulcowe + płyn hamulcowy - 130 zł

Sprężyny z CTI - 50 zł (Kamkiler)

Licznik z obrotomierzem - 70 zł

Chłodnica - 160 zł

Felgi 13' z Rallye + dekielki i opony Yokohama - 350 zł (dzięki Piotr i Iwona!)

Maska z garbem - 200 zł

Dokładka Rallye - 160 zł (Haku)

Dokładka tył GTI - 50 zł

Zderzak przedni szary - 70 zł

Lakierowanie nowych elementów (maska, grill, dwie dokładki lewy tylny próg, przedni lewy błotnik), roboty blacharskie, usuwanie korozji, zabezpieczenie antykorozyjne, polerka lakieru - 1400 zł

Chromowane listewki na zderzaki (wciąż leżą w pudełku) 100 zł

Wakupompa/pompa podciśnienia - 50 zł (dzięki Kamil!)

Olej Valvoline Max Life - 100 zł (Orfister)

Filtry oleju, powietrza, paliwa - 53 zł

--------------------------------------------------------------------------

Łącznie daje to kwotę 3214 złotych, co przewyższa cenę zakupu auta (poprzedni właściciel zapewniał, że nie będę musiał dokładać ani złotówki, hehe :lol: )

Nie liczę przerejestrowania (200 zł), przeglądu (100 zł) i OC (400 zł), pierdół typu: płyn do chłodnicy, a także robocizny, bo przy wszelkich pracach bardzo pomagał Józek, a także ostatnio Manwe, także nie musiałem tułać się po mechanikach.

Podsumowując ostatecznie: 2500 zł + 3214 zł = 5714 zł

Jak sami widzicie, dieselek wcale nie okazał się wyborem super-budżetowym. Ale nie żałuję ani złotówki włożonej w niego. Wygląda teraz naprawdę okazale i jak na 25-latka sprawuje się znakomicie. Przed nami z pewnością jeszcze wiele wspólnych kilometrów...
dieselek 1.JPG
dieselek 2.JPG
Edit: 15.03.2013

Amortyzatory Kayaba: 120 zł
Wahacze Delphi: 142 zł
Klocki TRW: 52 zł
Tarcze Febi: 110 zł
Gumy Sasic: 6 zł

Edit: kwiecień 2013

silniczek tylnej wycieraczki - 40 złotych (Manwe)

Edit: 5.07.2013

Półoś lewa GSP 168 zł
Olej Shell Spirax 75W 80 56 zł za 2 litry

Edit: 10.07.2013

Opony Yokohama A-Drive 165/70 R13 - 110 zł
Łożysko koła - 60 zł
Zbieżność - 60 złotych

Edit: 19.09.2013

Olej Total Quartz 7000 + filtr oleju +filtr powietrza - 100 zł

Edit: 7.10. 2014

Olej Total Quartz 7000 diesel + filtr oleju + filtr powietrza - 125 zł
Pasek alternatora Dayco - 16 zł

Edit 30.12.2014:
Grudzień 2014 - akumulator Gigawatt
Wymiana wentyla w zimowej feldze: 20 zł
Zamki drzwi i bagażnika Valeo - 89 zł
Linki ręcznego: 36 zł
Zestaw naprawczy hamulców tylnych: 39 zł

Edit: styczeń 2015:
Sprzęgło Valeo 199 zł
Świece żarowe NGK D-Power 70 zł

Edit: luty 2015
Półoś Kamoka prawa: 158 zł
Uszczelniacz wału: 39 zł
Uszczelniacze półosi: 22 zł

Edit: marzec 2015
Kierownica drewniana - 300 zł
Łożysko McPhersona - 25 zł
Daszek GTI szary - 40 zł

Edit: kwiecień 2015
Lakierowanie haka dokładki i kratek "rallye"
klar 16 zł
baza 13 zł
Filtr powietrza 16.63 zł
Filtr oleju 13.64 zł
Olej Total Quartz diesel 10W 40 75 zł
Dodatek Liqui Moly MOS2 - 35 zł
Linka sprzęgła Cofle - 32 zł
Opony Yokohama Bluearth - 300 zł

Edit: sierpień 2015
Olej Total Quartz 10W 40 i filtry - 120 zł
Płyn chłodniczy K2: 30 zł
Membrana pompy wakum - 25 zł

Edit: grudzień 2015
Wodzik/cięgno biegów długie Topran - 40 zł

Edit: Styczeń 2016
Pompa wakum - 40 zł

Edit: Luty 2016
Wahacze x2
Gumy stabilizatora Sasic
Końcówki drążków Sasic

Edit: Kwiecień 2016
Piasta
Łożysko SKF
Guma na półosi lewej
Zbieżność Autokomputer - 50 zł

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru pn, 2012 2:53 am
autor: BzyQ
Wszystko pięknie ładnie , tylko kuperek teraz taki wypięty ...

Obrazek

:lol: :P

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru pn, 2012 8:03 am
autor: 2mouse
RafGentry pisze:Felgi 13' z Rallye + dekielki i opony Yokohama - 350 zł (dzięki Piotr i Iwona!)
Ależ prosimy... :D Sfinansowałeś nam SMR-y :)
Ale jedna jest w tym wyliczeniu ważna rzecz... Stosunek ceny zakupu do wielkości pakietu startowego, jak to "off-roadowcy" mawiają... Ja do tej pory twierdziłem, że żeby jeździć samochodem o wartości 10 tys, trzeba w niego włożyć minimum 2,5 tys, nieważne czy się zapłaciło 10 czy 12,5... :)
Jak widać, kupując samochód poniżej pięciu tys. trzeba się liczyć z włożeniem kwoty równej kwocie zakupu, lub wyższej... :D
To ważna wskazówka, dla tych, którzy zaczynają przygodę ze starym (>5-7 lat :lol: ) samochodem. Może do FAQ włożyć takie wyliczenie? Swojego nie włożę, bo i cel włożenia kasy w samochód nieco inny i sumy raczej straszące :lol:

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru pn, 2012 6:32 pm
autor: RafGentry
To nie do końca tak. Właściwie dieselkiem mogłem jeździć bez większych inwestycji. Po zrobieniu hamulców, zakupie chłodnicy, wymianie wakupompy, oleju i filtrów jeździłby tak jak jeździ obecnie, tylko gorzej by wyglądał :)

Ja chciałem jednak poprawić go od strony wizualnej, zrobić po swojemu i to pochłonęło większość kosztów.

Wyliczenia przedstawiłem, bo to przecież żadna tajemnica. Może komuś pomoże przy zakupie Puga, może uzmysłowi, że lepiej kupić auto zadbane i doinwestowane, niż łakomić się na byle truchło z internetowych ogłoszeń za parę stów...

A może po prostu uświadomi, że nie ma sensu ładować kasy w 205-tki nie-GTI, bo ta kasa nigdy się nie zwróci.
Przecież jakbym przykładowo wystawił go na sprzedaż za 4000 zł, to bym został wyśmiany :lol:

Re: 205 Lodołamacz

: 10 gru pn, 2012 7:38 pm
autor: Martinoo
Rafał, widze ze teraz rozumiesz czemu tak bardzo kocham mojego dieselka i inwestuje w jego wygląd. W silnik nie ma co inwestować bo sie nie psuje _O_