Strona 17 z 38
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 9:01 am
autor: buniooo
w wurcach byla przewaznie sucha miska.
olej lata po misce jak żyd po pustym sklepie.
mam patent jak temu zaradzic. dzis sie za to zabieram
panewka pierwsza od rozrządu czyli najmniej podatna na zatarcie bo pierwsza jest zasilana.
zrobie cos podobnego do dodatkowych zbiornikow stefa i przegrode oddzielajaca strtefe korbowa od miski
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 9:10 am
autor: Lord Devil
Specjalista w tym temacie nie jestem, ale proponuje zrobic to tak jak jest w silniku 2,2 16v. W misce olejowej poza grodzia jest zrobiona wanienka mala w ktorej siedzi smok.
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 9:17 am
autor: buniooo
masz jakies foto podgladowe?
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 9:40 am
autor: Lord Devil
Fotki nie mam, bo oczywiscie moj silnik lezy u Krzyska, ale moze zrobi foty i mi podesle
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 9:47 am
autor: Lord Devil
Na szybko z netu mam foto pompy i smoka, smok wchodzi w wanienke, ktora jest ciut wieksza od samego smoka, mniej wiecej chyba daje to poglad.
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 10:45 am
autor: buniooo
lordzie, cos na ten wzor?
bo inna opcja wiele nie pomoze.

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 11:01 am
autor: Lord Devil
Mniej wiecej dokladnie tak, tylko tam nie jest to uzyskane poprzez wyplycanie miski a wychodzi z miski w dol - w stosunku do tej wieksza pojemnosc ukladu

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 11:08 am
autor: buniooo
w dol nie mozemy isc, do plyty mam 1.5cm

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 1:44 pm
autor: leon
Oprócz grodzi, takich jak pokazałeś na foto warto tez pomyśleć o "windage tray".

- windage_tray2.jpg (47.31 KiB) Przejrzano 4095 razy
Tu jeszcze kit do Miga z Anglii, ale to pewnie widziałeś

- sumpbaffle1.jpg (167.83 KiB) Przejrzano 4095 razy
A co z Accusump ? Wchodzisz w to ?
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 17 paź śr, 2012 7:55 pm
autor: zmac
Lordzie to jest pompa z benzyny czy diesla? Na pewno w silnikach serii EW pompa wygląda inaczej, dodatkowo miska ma niżej wanienke, a smok ma dodatkową rurke zasysającą olej. Moge jutro porobić foty.
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 18 paź czw, 2012 9:53 am
autor: stef
Śmieszy mnie fakt, że jeszcze kilka lat temu kiedy borykałem się z tym niektórzy twierdzili, że taki problem w mi16 nie występuje. Dobrze, że teraz już nie ma co do tego wątpliwości.
Ja bym poszedł w jeszcze większą pojemność miski, u mnie dla przykładu wchodzi ponad 8litrów. Do tego grodzie w odpowiednich miejscach z flapdorsami. Rozwiązanie jak w EW nie zda egzaminu ponieważ ta miska jest i tak już nisko a tu chodzi przede wszystkim o to, że generalnie brakuje oleju, więc trzeba iść w max pojemność.
Odma zbudowana tak aby całość wyganianego oleju wracała do miski a nie do catch tank'u.
Nie wiem jaki masz teraz przekrój przewodów drenażowych, bo na zdjęciach nie wyglądało na zbyt wiele (trzeba zrobić max jakie się da).
Niestety budowa głowicy jest problemem, mieści dużo oleju i można kombinować coś żeby nie była cała „zatopiona” – coś jak w nowszych silnikach, ale to nie będzie latwe, a może wstawić jakiś "wypełniacz"
Kolejny pomysł to przejście na mechaniczne popychacze i zdławienie ilości oleju jaka dochodzi do głowicy.
Należy też poddać pod wątpliwość fakt zakładania większych kół zębatych napędzających pompę oleju w celu poprawienia wydajność i zwiększania max ciśnienia oleju (inną sprężyną). Wydaje mi się, że przez to olej jest szybciej wysysany z miski co w naszym wypadku wcale nie jest dobre?!
leon pisze:Tu jeszcze kit do Miga z Anglii, ale to pewnie widziałeś
nie tyle do miga co do XU9 i przede wszystkim do płytkiej miski. Moim zdaniem grodzie swojej roboty z flapami robią lepszą robotę.
Kubas nie wiem jak na takim Poznaniu bo nie jeździłem, ale mój mig nie lubi właśnie ciasnych krętych kartingowych, gdzie zakręt w zakręt i dohamowanie. Wtedy ten olej buja się po głowicy i nie może spłynąć. Na Ułężu problem nie występował. Z moich obserwacji dłuższe zakręty przy większych prędkościach nie są tak odczuwalne tylko właśnie takie „kręciołki”.
PS. Ewentualne zostaje kupienie silnika z 206RC lub sucha miska

Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 18 paź czw, 2012 10:00 pm
autor: leon
stef pisze:nie tyle do miga co do XU9 i przede wszystkim do płytkiej miski. Moim zdaniem grodzie swojej roboty z flapami robią lepszą robotę.
Ja to gdzieś znalazłem jako dedykowane do 405 Mi16. Chodziło mi też bardziej o skopiowanie/wykorzystanie elementów przy budowie grodzi, a nie kupowanie tego kitu.
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 29 paź pn, 2012 11:02 pm
autor: buniooo
ciągle siedze i siedze w garażu przy tym aucie i końca nie widać....
jestem w trakcie przerabiania miski, podłączania wszystkiego co potrzebne do ITB, przerabiam wiązkę wtrysków, tps, cewki, czujników itp i zdecydowana większość wykonuje od podstaw co jest baaaardzo czasochłonne.
ITB w 90% gotowe do pierwszego odpalenia.
na dniach ma przyjść wałek ssący z podniesionym wzniosem
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 31 paź śr, 2012 10:48 pm
autor: buniooo
Panie i Panowie ITB w 100 % zainstalowane,no moze w 99.9%:D
wszystkie czujniki podłączone i skalibrowane.
wiazka do ITB calkowicie NOWA!!!
wiazka do seryjnego dolotu zbudowana od nowa, wpieta tez w instalacje.
zaslepki po seryjnych wtryskach zainstalowane
zrobilem tez pewnego rodzaju przyslone zeby cieple powietrze z chlodnicy nie wpadalo do przepustnic.
zostaje zrobic jeszcze air boxa albo kupic/zrobic skarpetki na trąbki.
wszystko wyglada tak ze jaja urywa, mam nadzieje ze jeszcze lepiej bedzie jezdzic

niestety z rozwiazaniem problemu smarowania nie jest tak kolorowo...
zejdzie mi dluzej niz myslalem i odpalenie znowu sie przesunie. co gorsza od przyszłego tygodnia bede poza domem i caly projekt moze stanac na miesiac:(
Re: Peugeot 205 Mi16 + EcuMaster + ITB
: 01 lis czw, 2012 1:44 pm
autor: xtrack

czuje ze juz niedługo w Srebrnej Górze bedzie troche głosniej niz zwykle.
ale co zrobic?....juz nie ma wyjscia z tej sytuacji.
