Strona 17 z 24

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 kwie sob, 2016 12:59 am
autor: bananowiec
Raczej nie będą pasowały w Cti są raczej Girlingi. Ale faktycznie cena ko(s)micznie niska ;)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 kwie sob, 2016 1:09 am
autor: pilot-84
Jakie są różnice między Bendixem, a Girlingiem? W rozpisce od producenta jest m.in CTI:
http://autowanda.pl/?page=catalog/produ ... t=1#tabs=1

Dorzucam fotkę ze świąteczno-poniedziałkowego wietrzenia.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 kwie sob, 2016 7:59 am
autor: grzesiek309
Różnica jest w ksztalcie od strony tarczy kotowniczej. Co ciekawe bendixow też są przynajmniej 2 rodzaje ;)

Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 28 kwie czw, 2016 12:22 am
autor: pilot-84
CTI po przerwie zimowej zostało wyciągnięte z garażu i już stoi pod blokiem (od poniedziałku). Znowu były problemy z odpaleniem, musiałem odpalać na kable dlatego zaraz we wtorek kupiłem nowy akumulator. Dokładnie taki sam Varty jak był poprzednio.

Zająłem się też wymianą świec i mam nadzieję że to pomoże i silnik nie będzie już przerywał. Na razie idzie to jak krew z nosa bo nie mam za bardzo czasu i robię to wieczorami.

Jest jeszcze jeden problem: mianowicie drzwi pasażera nie chcą się otworzyć. Centralny nie otwiera zamka, próba otworzenia kluczem nic nie daje - nie da się przekręcić kluczyka w stronę odryglowania. Nie da się też otworzyć od środka.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 01 maja ndz, 2016 12:11 am
autor: pilot-84
Dzisiaj spędziłem trochę czasu na czyszczeniu gniazd świec i samych świec. Niestety samych świec nie wymieniłem na nowe, ponieważ te które przyszły okazały się być innym modelem niż zamówiłem.

Zamontowane w CTI są świece model: BERU 14F-6DPUR2. Mają one mocowanie od strony cewki M4/SAE, tzn można odkręcić główkę SAE i wtedy otrzymujemy gwint M4, który pasuje do cewek, które są zamontowane w CTI. Takie dokładnie zamówiłem, jednak okazało się że przyszedł model 14F-6DPURU2 (który jest następcą 14F-6DPUR2). On niestety ma mocowanie tylko SAE i to już nie wchodzi w cewkę.

Generalnie jest problem z dobraniem cewki z mocowaniem M4. 3 godziny jeździłem dzisiaj po Łodzi od sklepu do sklepu i niestety nigdzie nie udało się takich dostać. Zamówiłem w jednym, mają mieć na poniedziałek, ale obawiam się, że przyjdzie faktycznie model 14F-6DPURU2 :/ Ciężka sprawa.

Niezależnie od braku świec do wymiany - i tak trzeba było wyczyścić gniazda w pokrywie. Po kolei:
Jak w październiku wystrzelił mi płyn chłodniczy i zachlapał cały silnik - gniazda, cewki i świece zostały zalane. Myślałem, że pod wpływem temperatury płyn powoli wyparuje i będzie ok. Okazuje się że jednak po pół roku i przejechaniu jakichś 400-500km nie wyparował i co więcej, po wyjęciu cewek - jest tam pełno syfu.
01f3845a910e80dda3587bab0b8ff0e361a0fb0163.jpg
0132b3db4a3aad5cc1fc4cafb1a936bf4200f59a28.jpg
W ruch poszło sprężone powietrze, papier i cienki śrubokręt, ale okazało się że najlepiej sprawdzają się chusteczki nawilżane dla dzieciaka i patyczki do szaszłyków :) Oczyściłem gniazda najlepiej jak się dało, a następnie wykręciłem świece. Mam nadzieję, że żaden syf nie dostał się do komor spalania. Tu miałem największe obawy.
0159c6167913af1d761ee9bbc112fc725c754b548e.jpg
Nie potrafię określić stanu świec, same elektrody były suche, ale gwinty były przemoczone płynem chłodzącym.
01660e2480d1e9dc7333ea4c9c4b1cafb2e4f9d3e5.jpg
Na powyższym zdjęciu świeca po lewej jest już oczyszczona.

Świece po czyszczeniu:
01ae5173b1fe700f78775b7f4c1c1a4c8b11a8adfb.jpg
Świece wyczyściłem druciakiem i z powrotem włożyłem na miejsce i wszystko podłączyłem.
0144b3d40ae3b3ba0bc30806f7acc9cf96c66691ed.jpg
CTI odpaliło normalnie, wcześniej wydaje mi się, że dłużej kręciło, a teraz zapaliło prawie od razu, także jakaś poprawa jest, ale podczas pracy na biegu jałowym i dodawania gazu - zadyszka się wciąż pojawia. Nie miałem już czasu, żeby zrobić rundę i sprawdzić jak teraz pracuje silnik pod obciążeniem. Szkoda, że nie udało się wsadzić nowych świec, ale chociaż już mam wszystko przygotowane do ich wymiany.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 maja pn, 2016 12:35 am
autor: pilot-84
Po wyczyszczeniu świec jest o wiele lepiej, ale wciąż nie idealnie. Auto odzyskało wigor, zadyszki łapie teraz tylko ma dwójce w zakresie 2000-3000 obr. Na wolnych obrotach praktycznie nie faluje.
Jak jest zimny to nawet tego nie ma.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 maja pn, 2016 2:36 pm
autor: pilot-84
Piszę sam do siebie ale co tam :)
Dzisiaj pojechałem do pracy i trochę pojeździłem po mieście (ok 15km). Objawy zadyszki zniknęły całkowicie!

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 maja pn, 2016 7:31 pm
autor: 2mouse
Bo samochód lubi jeździć. Jak się tylko grzebie to zawsze coś będzie się psuć... :P

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 maja pn, 2016 10:29 pm
autor: grzesiek309
W drzwiach winny jest zacięty siłownik zamka albo klamka zewnetrzna, a właściwie jej cięgło.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 02 maja pn, 2016 11:16 pm
autor: fila1223
a tak patrząc na świece to zalecał bym zmienienie uszczelniacza kanału świec

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 03 maja wt, 2016 9:38 am
autor: szasz
pilot-84 pisze:Piszę sam do siebie ale co tam :)
Nie przejmuj się. Wątek samochodu jest również dziennikiem, w którym zamieszczasz informacje, co się działo z wozem, co zrobiłeś, kupiłeś, naprawiłeś, zamontowałeś Obrazek tak go należy traktować. Oczywiście fajnie, jak ktoś Ci kibicuje i udziela wskazówek, ale z tym jest różnie na forum Obrazek

Co do wozu, to moim zdaniem świece nie są przyczyną takiego zachowania silnika.

Pzdr.

205 XS rulez :-)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 15 maja ndz, 2016 10:54 pm
autor: Orfister
Czy te świece które wykręciłeś to były jeszcze "moje" ?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 16 maja pn, 2016 9:45 am
autor: pilot-84
Tak. I cały czas są bo nie mogę ich dostać. Masz pomysł gdzie je kupić?

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 16 maja pn, 2016 10:31 am
autor: Orfister
Przyznam, że nie bardzo..ale ta informacja którą mi przekazałeś jest interesująca..bo miałem mieć załozone denso irydowe ;-)

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

: 16 maja pn, 2016 11:10 am
autor: pilot-84
Świece są irydowe Beru. Problem jest taki że do cewek pasuje złącze M4. Te świece które są mają typ złącza M4/SAE, tzn odkręcasz koncowkę SAE i masz śrubę M4.
Niestety ten model został zastąpiony wersją z jednym odlewem SAE. Na nie nie da się założyć cewek.
Szukałem w kilku sklepach w Łodzi, zamawiałem już 4 zestawy które wg katalogu (intercars i 4cars) mogą mieć M4 i niestety zawsze przychodzą tylko z SAE.