Strona 20 z 26

Re: 205 Forever GTI

: 09 sty sob, 2016 11:47 pm
autor: grzesiek309
Skrzynia z VTSa ma krótkie przełożenie główne, więc same biegi są znacznie dłuższe. 5-ty po przekładce do GTi może się okazać kosmicznie długi. Najlepiej ją rozebrać i sprawdzić co tam fizycznie siedzi i policzyć przełożenia.

Re: 205 Forever GTI

: 10 sty ndz, 2016 12:07 am
autor: sekator
nie wiem czy spasuje bo to inne skrzynie są :|

Re: 205 Forever GTI

: 13 sty śr, 2016 2:46 am
autor: Haku
Prace trwają. Po zdjęciu kolektora ssącego i wydechowego padła decyzja o zdjęciu głowicy. Do zrobienia uszczelniacze, dotarcie zaworów i planowanie. Dół silnika idealny - cylindry bez progów i rys. Brak śladów zużycia. I to najlepsza wiadomość dnia dzisiejszego.
20160112_204006.jpg
Koło zamachowe z VTS-a leci do Radomska na odelżanie z wyważaniem.
20160112_210640.jpg
A tak wygląda kolektor przed modyfikacjami:
20160112_212140.jpg

Re: 205 Forever GTI

: 13 sty śr, 2016 7:56 am
autor: stef
Proponuję przeszlifować jeszcze płaszczyznę zamachu pod tarczę bo mocno zjarana

Re: 205 Forever GTI

: 13 sty śr, 2016 3:49 pm
autor: cienki
Czy trzeba kolektor przerabiać ??
Jedni wsadzają i pasuje do komory bez cięcia a drudzy tną :?:

Re: 205 Forever GTI

: 13 sty śr, 2016 9:49 pm
autor: stef
to jeszcze zależy jaki kolektor. I co jest dla Ciebie ważniejsze ... dobry przepływ czy zachowanie oryginalność grodzi :)

Re: 205 Forever GTI

: 16 sty sob, 2016 4:20 am
autor: Haku
Głowica po planowaniu i docieraniu zaworów.

Re: 205 Forever GTI

: 20 sty śr, 2016 8:48 pm
autor: Haku
Dotarły ostatnie elementy układanki...

Lekkie koło zamachowe z Xsary VTS - zdjęte około 30% masy:
XU10J4RS flywheel 4.jpg
XU10J4RS flywheel 6.jpg
XU10J4RS flywheel 5.jpg
Komputer silnika XU10J4RS ze zdjętym immobilizerem:
komputer xsara VTS XU10J4RS.jpg
Czas zakasać rękawy i wyciągać JAZ-a z budy

Re: 205 Forever GTI

: 20 sty śr, 2016 9:26 pm
autor: krzyska
Takie odchudzanie jest bezpieczne???

Re: 205 Forever GTI

: 21 sty czw, 2016 1:09 am
autor: cienki
Zamach już na sprzedaż ??

Re: 205 Forever GTI

: 21 sty czw, 2016 2:42 am
autor: Haku
Wystawilem żeby zbadać czy będzie zainteresowanie na większą ilość. W odpowiedzi na pytanie Krzyśka - ludzie jeżdżą na odchudzonych w jeszcze większym stopniu i nie ma z nimi problemu. Czas pokaże czy tak będzie również w tym przypadku. Póki co nie mam obaw.

Re: 205 Forever GTI

: 24 sty ndz, 2016 12:28 am
autor: Samuray
Nie masz się czego bać, 30% to faktycznie jeszcze nie tak dużo. Czekam aż to zacznie latać :D

Re: 205 Forever GTI

: 29 sty pt, 2016 4:15 pm
autor: Haku
Z uwagi na fakt iż nie montuje klimy w aucie, zmianie musiał ulec sposób napędzania alternatora.
Sprawę rozwiązały dwa nowe napinacze z Xsary z wersji bez AC (Nr kat. 55913 oraz VKM 33025).
20160128_161225.jpg
XU10J4RS - napinacze paska wielorowkowego - wersja bez klimy.jpg
Na swoim miejscu jest już koło zamachowe z założonym sprzęgłem z Mi16 o średnicy 215mm, które umożliwi założenie skrzyni z 1.9 GTI.
XU10J4RS - sprzęgło z Mi16.jpg
Udało się również dorobić nowe uszczelniacze do wtrysków.
XU10J4RS - uszczelniacze wtrysków.jpg
Pierwsze prace nad kolektorem wydechowym za nami. Nacięcia wykonane dużym diaxem z tarczą o grubości 5mm.
XU10J4RS - modyfikacja kolektora wydechowego.jpg
Oryginalna wiązka silnikowa z Xsary sprawdzona - można działać dalej.
XU10J4RS - wiązka.jpg

Re: 205 Forever GTI

: 04 lut czw, 2016 1:47 pm
autor: Haku
W ostatnich dniach z budy wyleciał stary, zmęczony życiem XU9JAZ. Na tą chwilę czekam na zamówione poduszki silnika i sanek. W między czasie dotarła nowa poduszka reakcyjna z poliuretanu, mająca za zadanie ograniczyć ryzyko spotkania się kolektora ssącego z chłodnicą.

Re: 205 Forever GTI

: 13 lut sob, 2016 8:00 pm
autor: Haku
Kolejna dostawa...
20160207_204041.jpg
... pozwoliła wykonać dalsze kroki :)
IMG_20160213_121624.jpg
Silnik połączony ze skrzynią z 1.9 siedzi na swoim miejscu. Trwa zabawa z dopasowaniem kolektora wydechowego.