Strona 20 z 26
Re: 205 Dimma projekt
: 29 gru ndz, 2013 2:15 pm
autor: xtrack
170-180
Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 11:42 am
autor: levis
no ładnie ładnie - strojenie będzie przez AFR czy inną metodą ?
silnik dalej jest na przepływce, czy już na map sensorze ?
Docelowo ITBSy będą dedykowane, czy przerabiane z jakiegoś motocykla ?

Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 8:30 pm
autor: buniooo
mozna stroic na smrod z rury ale to raczej malo miarodajne
Air fuel ratio to jedyny czynnik ktory obrazuje co sie dzieje podczas pracy silnika N/A oczywiscie mozna monotwac EGT ale po co to komu.
Nastepnym etapem a nawet rownoleglym jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu
Levis i tu Cie zadziwie bo ani na przeplywce ani na mapie:D
O itb trzeba pytac właściciela, co sobie zażyczy

Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 8:37 pm
autor: krzyska
buniooo pisze:
Nastepnym etapem ... jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu
Możesz coś wiecej napisać w tym temacie?
Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 9:03 pm
autor: buniooo
A co Cie interesuje?
jest kilka zaleznych w ustwieniach zalonu. Mozna ugrac kilka Nm i kunia ustawiajac mniej lub bardziej bezpieczny zaplon.
Jak przegniesz to detonacja rozwali Ci tlok w kilkanascie sekund..
Stosujac paliwo z rożną liczba oktanowa tez mozna a nawet nalezy ingerowac w zaplon bo jak wiadomo wysokooktanowe paliwa spalaja sie wolniej od np zwyklej 95.
Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 10:32 pm
autor: krzyska
Sama metoda z użyciem stetoskopu i jaki sposób jest to potem uwzględnione w mapie zapłonu.
Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 10:44 pm
autor: buniooo
jeżeli wiesz co daje przyspieszanie, opóźnianie zapłonu w zależności od obrotów, efektywność wolumetryczna silnika, rodzaju paliwa i wiesz co to spalanie detonacyjne to stetoskop pozwoli Ci usłyszeć trochę więcej i wcześniej
Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 11:11 pm
autor: krzyska
Innymi słowy chcesz osiągnąć maximum przed granicą zniszczenia silnika?
Re: 205 Dimma projekt
: 30 gru pn, 2013 11:12 pm
autor: buniooo
mozna powiedziec ze bezpieczne max

Re: 205 Dimma projekt
: 31 gru wt, 2013 9:55 am
autor: levis
hmm, no dobra, tylko jak będziesz mierzył stetoskopem silnik pod realnym obciążeniem np podczas przyśpieszania na drugim biegu ?
A co do AFR to nie wiedziałem, że to lamerski sposób... wręcz przeciwnie, myślałem, że dążąc do wskazanej wartości AFR to najlepsza metoda strojenia auta
zdradź w takim razie jak będzie sterowany silnik ? - tak jak w motocyklach, czyli na podstawie położenia przepustnicy, temperatury powietrza i czujnika temp cieczy itd ?
Re: 205 Dimma projekt
: 31 gru wt, 2013 10:44 am
autor: kubagti
uuu zaczyna się "przepychanka"
Auto PIĘKNE świetna robota.
Poproszę o zrobienie klona z silnikiem turbo.
Re: 205 Dimma projekt
: 31 gru wt, 2013 10:48 am
autor: buniooo
levisku zwyczajnie. poczytaj o tym w sieci, nie chce pisać o tym publicznie bo, widomo dlaczego.
napisalem ze stroimy po afr, przeczytaj dokładnie moj post.
Piec sterowany jest w algorytmie aplha N czyli tylko po przepustnicy
Re: 205 Dimma projekt
: 31 gru wt, 2013 11:36 am
autor: levis
No to już wszystko jasne
A jak to będzie strojone, w sensie czy na oryginalnym sterowniku, czy jakiś stand alone ?
Będziecie korygować sam zapłon(w tym silniku jest elektroniczny ?) czy dojdą do tego regulowane koła zębate wałków
Sorki, za moją wścipskość, ale zawsze marzył mi się taki 1.9 200 hp N/A
I jescze ostatnie pytanko - co powoduje, że ITBSy dają o tyle koni więcej ? Czy faktycznie silnik jest w stanie zassać "dużo więcej powietrza" niż przy zwykłej przepustnicy i stąd się bierze różnica w mocy ?
Mam nadzieję, że Leon się nie obrazi - ale pewnie nie tylko ja jestem ciekawy

Re: 205 Dimma projekt
: 01 sty śr, 2014 8:02 pm
autor: buniooo
swiniak na chwile obecna. Kolka juz dawno sa.
po dotarciu ustawi sie wszystko na hamowni.
kilka fot z wczoraj
Re: 205 Dimma projekt
: 01 sty śr, 2014 9:02 pm
autor: marcinpug
Na ostatnim zdjęciu to nowa siedziba Prowork ?