Strona 3 z 55
: 27 paź pn, 2003 4:21 pm
autor: Mav309
Faktycznie, zwracam honor, znajomy podawal mi cene powyzej 200tys chyba z kapelusza...
: 27 paź pn, 2003 4:26 pm
autor: Kaktus
Z ciekawostek:
Waga - 907kg
Silnik XU8T rzedowa 4 pojemnosc 1775ccm 16 zaworow
Moc: 424 KM przy 7500 obrotach
Moment obrotowy: 490Nm przy 5500 obrotach
Kompresja: 7.0:1
Max obroty: 8000
Wtrysk: Bosch
Turbo: Garrett
2 walki rozrzadu w glowicy
Niezalezne zawieszenie (przod i tyl) na pseudo kolumnach MacPhersona
Pierwszy start Rajd Korsyki w 84 roku
205 T16 Grupe B bierze po raz pierwszy udzial w pelnym cyklu Mistrzostsw Swiata w 85 roku.
W latach 85-86 - zdobyl 2x tytul mistrza swiata
W 85 roku tytul mistrza swiata zdobywa Timo Salonen
Rok 86 to tytul mistrza swiata dla mlodego Juha Kankkunen
W latach 85 i 86 Peugeot zostaje mistrzem swiata konstruktorow.
Peugeot 205 T16 odnosi 16 zwyciestw w mistrzostwach swiata:
Finlandia 1984 - Vatanen
Wlochy 1984 - Vatanen
RAC Rally (Anglia) 1984 - Vatanen
Monte Carlo 1985 - Vatanen
Szwecja 1985 - Vatanen
Portugalia 1985 - Salonen
Grecja 1985 - Salonen
Nowa Zelandia 1985 - Salonen
Argentyna 1985 - Salonen
Finlandia 1985 - Salonen
Szwecja 1986 - Kankkunen
Korsyka 1986 - Saby
Grecja 1986 - Kankkunen
Nowa Zelandia 1986 - Kankkunen
Finlandia 1986 - Salonen
RAC Rally 1986 - Salonen
To wlasnie za kierownica Peugeota 205 T16 swoj najpowazniejszy wypadek ma Ari Vatanen na rajdzie Argentyny - kierowca ledwo uszedl z zyciem, do rajdow juz nie powrocil - startowal jedynie okazjonalnie w niektorych imprezach.
W 86 roku umiera Grupa B i Peugeot wycofuje sie ze sportu motorowego... powraca w latach 90 z modelem 306Maxi, ale to tylko przymiarki do prawdziwego powrotu w 99 roku - w ktorym to model 206 WRC startuje w okazjonalnych rajdach.
Pierwszy pelny sezon 2000 przynosi tytul Mistrza Swiata dla Peugeota, takze w 2001 i 2002 Mistrzem Swiata konstruktorow jest Peugeot.
Juha Kankkunen - 4 krotny mistrz swiata, z lezka w oku wspomina Grupe B i w jednym z wywiadow twierdzi ze jedynie samochodom grupy B nigdy nie brakowalo mocy.
Kankkunen w swej kolekcji samochodow, posiada swojego P205 T16 Grupe B - ktory stoi w garazu w doskonalej formie.
Peugeot 205 T16 startowal takze w klasyku Paris Dakar (Ari Vatanen, Juha Kankkunen) oraz w wyscigu gorskim Pikes Peak w Colorado.
: 27 paź pn, 2003 4:33 pm
autor: _Ryba_

ciekawa historia. zawsze muwilem ze peugeot jest nie zastąpiony

: 27 paź pn, 2003 4:45 pm
autor: Mav309
Kaktus pisze:Z ciekawostek:
Waga - 907kg
Silnik XU8T rzedowa 4 pojemnosc 1775ccm 16 zaworow
Moc: 424 KM przy 7500 obrotach
.
mowimy juz o b grupie...
bo te cywile robione do homologacji mialy 220-240km... ( i tak slicznie

: 27 paź pn, 2003 4:51 pm
autor: Kaktus
No tak tak... ale na filmiku wlasnie Bgrupa jest
A te seryjnie mialy rowno 200ps z tego co mi wiadomo.
: 27 paź pn, 2003 5:26 pm
autor: samer
heh , ja ten filmik juz podawalem na te forum
"Wysłany: Sob Cze 28, 2003 5:17 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
http://digilander.libero.it/jhonplayers ... rie200.zip - tu jest test/prezentacja seryjnej wersji 205 t16 (200KM) 18mb
http://digilander.libero.it/jhonplayers ... 205grb.zip - tu jest duzo ujec z roznych rajdw , polecam
naprawde widac ze te auto ma ponad 450 KM
28mb
tam sa jeszcze dwa filmy i kilka zdjec "
Kaktus pisze:To wlasnie za kierownica Peugeota 205 T16 swoj najpowazniejszy wypadek ma Ari Vatanen na rajdzie Argentyny - kierowca ledwo uszedl z zyciem, do rajdow juz nie powrocil - startowal jedynie okazjonalnie w niektorych imprezach.
Pozdrawiam
: 27 paź pn, 2003 9:53 pm
autor: _Ryba_
: 27 paź pn, 2003 10:40 pm
autor: przemo
Mav309 pisze:
T16 ma silnik centralny z doladowaniem (oficjalnie cywilne wersje mialy 220-240km) naped na przod walem z dyferencjalem...
silnik centralny?? piszesz ze tylny naped prosto ze skrzyni a przod walem i napedem to gdzie to cacko dokladnie ma "polozony" silnik?? odpowiedz jak laikowi (np centralnie za plecami rajdowcow) bo trudno mi uwierzyc

pozdrawiam
: 27 paź pn, 2003 11:14 pm
autor: Lars
Silnik centralny, czyli za plecami kierowcy a przed tylną osią. Stosowane obecnie w bolidach typu Laborghini, F-40, F-50, Carrera GT.
A Porsche 911 ma silnik z tyłu, nad tylną osią...
Taka to różnica

: 28 paź wt, 2003 12:17 am
autor: samer
ja widac silnik jest miedzy osiami

: 28 paź wt, 2003 12:24 am
autor: WINKiel
Wygląda jak rakieta NASA, której zaraz zaczną odliczanie...

: 28 paź wt, 2003 12:40 am
autor: Kaktus
Fajny wydech co nie
Autko opieralo sie o "bardzo rozbudowana" klatke bezpieczenstwa, do ktorej mocowane bylo cale zawieszenie i silnik, a takze cala reszta czyli plastikowa buda itp.
* - bardzo rozbudowa - napisalem w cudzyslowiu, bo ona byla rozbudowana pod wzgledem zastrzalow na zawias itp, ale w kabinie kierowcy i pasazera tych rurek nie bylo zbyt duzo

Jak widac z tylu tylko jeden element przekatny, tak samo z boku, tylko po jednym zastrzale bocznym itp.
: 28 paź wt, 2003 12:55 am
autor: samer
: 28 paź wt, 2003 1:56 am
autor: WINKiel
I wish i can fly ...

: 28 paź wt, 2003 11:25 am
autor: _Ryba_
WINKiel pisze:I wish i can fly ...

hehehe