Strona 3 z 3

: 11 sty śr, 2006 7:53 am
autor: krzycho
no to teraz ja: pod stalowym deklem na skrzyni biegów znajdują się koła zębate 5 biegu. Te koła po zazębieniu z synchronizatorem przenoszą siłe na wałki za pośrednictwem wieloklinów. Te wielokliny się wyrabiają i koła zaczynają mieć niewielki luz względem wałka. Potem luzują się nakrętki które dociągają te koła na wałkach. Potrzebny jest 12-kątny klucz o rozmiarze xxx (nie pamietam :oops: ) ale w domu go mam bo specjalnie kupiłem. Jak się dociągnie te nakrętki to terkotanie ustaje na pewien czas a potem powolutku powolutku znów zaczyna. U mnie to powolutku trwało przez 50 tys. km. W końcu za ileśdziesiąt tysięcy ten wieloklin się zerwie i nie będzie 5 tki - to wszystko co się może stać.

Miałem ten problem w Peugeocie 305 Diesel. Kupiłem go jak miał 300 tys. km , dojeździłem do 380 i wyrzuciłem silnik i wstawiłem nówke od C15 i dojeździłem na tej skrzyni która terkotała od początku do 480 tys. a potem sprzedałem ją mojemu koledze który w tej chwili wykręca jej 600 tys. km :twisted: Raz tylko dokręcał te nakrętki i nic mu do tej pory nie terkocze. Tyle że słyszałem że skrzynie w dieslach są lepiej wykonane i z lepszych materiałów więc w GTi może tyle nie pożyć.

: 30 sty pn, 2006 10:47 pm
autor: Kamkiler
Przy odrobinie czasu wolnego ,postaram sie dokrecic ta czesc ,dziekuje za poradzenie nam co jest przyczyna tych cholernych stukow, Pozdrawiam.