Strona 3 z 6

: 02 gru wt, 2003 5:01 pm
autor: samer
Hehe , po pierwsze nie narysowalem tych schematow ;) , poprostu je znalazlem i tu je zamiescilem. O tych Oplach z wtryskiem do gaznika, pierwse slysze o czyms takim , ale to nie oznacza ze tak nie jest , gdyz ja nie mam az tak duzej wiedzy. Potrafie znalesc co nie co przy pomocy internetu i na podstawie przygod z 205 Kaktusa.

Na jakiej zasadzie dziala gaznik? Miesza powietrze z paliwem , a mono wtrysk ? wstrzykuje paliwo do dolotu powietrza. Czyli w jednym i w drugim do cylindra idzie juz gotowa mieszanka. Moze daltego tak smiesznie ktos powiedzial ze to gaznik z wtryskiem ?

Nie wiem, moze kiedys bede wiedzial...

Pozdrawiam

: 02 gru wt, 2003 10:11 pm
autor: madafaka
na 100% jednopunktowy wtrysk jest do gaźnika ( mówie o oplu) nie wiem jak to działa ale mam znajomego który ma właśnie coś takiego i na 100% ma gaźnik do którego jest doprowadzony wtrysk. Nie wiem jak jest w pugu.

: 02 gru wt, 2003 11:26 pm
autor: Kaktus
Jest gaznik albo wtrysk ;) Nie mozna miec wszystkiego!! :)

Jak masz wtrysk jedno punktowy, to wtryskiwacz skierowany jest za przepustnice, i sobie paliwko z powietrzem czyt. mieszanka wedruje do kzadego cylindra.

Jak masz multi wtrysk, to wtryskiwacze masz na polaczeniu kolektora z glowica, i paliwko wtryskiwane jest bezposrednio do kalalow dolotowych w glowicy.

Jak masz gaznik, to masz gaznik :-) w ktorym paliwko dostarczane jest poprzed odpowiednie dysze, i dziala to zazwyczaja na zasadzie podcisnienia.

: 03 gru śr, 2003 12:11 am
autor: ZoNNk
Kaktus pisze:Jest gaznik albo wtrysk ;) Nie mozna miec wszystkiego!! :)

Jak masz wtrysk jedno punktowy, to wtryskiwacz skierowany jest za przepustnice, i sobie paliwko z powietrzem czyt. mieszanka wedruje do kzadego cylindra.

Jak masz multi wtrysk, to wtryskiwacze masz na polaczeniu kolektora z glowica, i paliwko wtryskiwane jest bezposrednio do kalalow dolotowych w glowicy.

Jak masz gaznik, to masz gaznik :-) w ktorym paliwko dostarczane jest poprzed odpowiednie dysze, i dziala to zazwyczaja na zasadzie podcisnienia.

100 % racji

: 03 gru śr, 2003 12:54 am
autor: Globus205
racja KAKTUS -ty to sie znasz :D -a co do monowtrysku to napewno mam auto z 1990r i napewno TU3M czyli 1.4 na jednopunkcie

a co do mocy to powiem wam ze seryjnie było 75KM a na hamowni po kilku przerubkach mam 83 i bardzo sie ciesze

: 03 gru śr, 2003 2:41 am
autor: samer
ZoNNk pisze:
Kaktus pisze:Jest gaznik albo wtrysk ;) Nie mozna miec wszystkiego!! :)

Jak masz wtrysk jedno punktowy, to wtryskiwacz skierowany jest za przepustnice, i sobie paliwko z powietrzem czyt. mieszanka wedruje do kzadego cylindra.

Jak masz multi wtrysk, to wtryskiwacze masz na polaczeniu kolektora z glowica, i paliwko wtryskiwane jest bezposrednio do kalalow dolotowych w glowicy.

Jak masz gaznik, to masz gaznik :-) w ktorym paliwko dostarczane jest poprzed odpowiednie dysze, i dziala to zazwyczaja na zasadzie podcisnienia.

100 % racji
Na schemacie jest przed przepustnica (ale to reszy nie zmienia :) ) Czyli juz przez przepustnice idzie mieszanka , a nie samo powietrze jak w multiwtrysku...

: 03 gru śr, 2003 8:58 am
autor: majpio
odczytałem litery na tabliczze która niby ma określac odzaj silnika napisane tam jest KAY może ktoś wie co to znaczy?Samer moze to coś ci pomoże ewentALnie jak trzeba jeszcze jakieś dane to je podam

: 03 gru śr, 2003 9:35 am
autor: Mav309
Kaktus pisze:Jak masz gaznik, to masz gaznik :-) w ktorym paliwko dostarczane jest poprzed odpowiednie dysze, i dziala to zazwyczaja na zasadzie podcisnienia.
Czasem w gazniku jest dysza z pompki przyspieszajacej i ktos to interpretuje jako wtrysk :roll:

: 03 gru śr, 2003 9:53 am
autor: Mav309
nadia pisze:tak jak pisałam jest mi to obojętne tyle tylko że mechanik mówi że ten motor ma około 120KM tyle samo mówił sprzedający, a i jeden z członków klubu ma CTI z 120 -sto konnym silnikiem.
Wiesz taka kobieca ciekawość jak jest na prawde?
Nadia...nie wierz tak bardzo mechanikom...
Silniki z wielowtryskiem w pugach sa zewnetrznie podobne do siebie...
Co wiecej wrecz identyczne sa silniki 1.6...
silnikow wygladajacych tak jak Twoj jest mnostwo od 100 konnych poprzez 122 az do 128/130.
To ze ktos majacy kabriolet (CTI) rozpoznal na zdjeciach swoj silnik, nic nie znaczy... ja tez rozpoznaje na zdjeciach moj silnik...nie znaczy to przeciez ze masz 130konne GTI :)
Po prostu te silniki sa bardzo podobne roznia sie wtryskami, stopniem sprezania i nastawami komputera...

: 03 gru śr, 2003 12:19 pm
autor: majpio
mam nadzieje że ktoś pomoże zidentyfikowac ten mój silnik

: 03 gru śr, 2003 3:54 pm
autor: samer
majpio pisze:odczytałem litery na tabliczze która niby ma określac odzaj silnika napisane tam jest KAY może ktoś wie co to znaczy?Samer moze to coś ci pomoże ewentALnie jak trzeba jeszcze jakieś dane to je podam
Ja tobie nie pomoge , te KAY nic mi nie mowi i nawet nie wiem gdzie szukac informacji majac dane to KAY ...

: 03 gru śr, 2003 4:12 pm
autor: majpio
a może coś pomoże pełny numer silnika i nadwozia?

: 03 gru śr, 2003 10:20 pm
autor: samer
Nadwozia tak :) (choc nie moge nic obiecac ;) )

: 04 gru czw, 2003 9:28 am
autor: majpio
więc jade z koksem numer nadwozia to VF320AKA201940660 a ponad też numer silnika może też będzie pomocny 1FSOM377985 samer może teraz ci bedzie łatwiej.Mama nadzieje że te dane ci pomogą czekam na odpowiedz

: 04 gru czw, 2003 2:44 pm
autor: ZoNNk
wg numerku silnik tu3 1360cm3 i 65 kucuf ae ja to mam taki talent ze mogłem cos spieprzyc to niech lepiej samer napisze :twisted: