Strona 3 z 4

Re: ---

: 09 gru wt, 2003 2:42 pm
autor: Mav309
NMike pisze:Kurde, ti jaki mam daćcały wydech- od puga z silnikiem 1,9, czy 1,6? Może 1,9 i 1,6 mają taki sam układ?
seryjnie maja identyczny uklad...

: 11 gru czw, 2003 12:54 am
autor: Globus205
sprawdzał to na hamowni w ZASTECu

a KORASZEWSKI to nie jest jakis wiejski garaż tylko facet zajmujący sie przygotowywaniem samochodów do sportu i jestem pewny ze dajac wydech według ariela czyli jakis remus na koncu i rura nie osiagniecie takiego efektu jak cały N-grupowy układ wydechowy z nierdzewki od pana Koraszewskiego :wink: :roll:

: 11 gru czw, 2003 2:11 am
autor: ariel
Mowiąc o wiejskim garażu nie miałem na myśli akurat warsztatu pana K. Sam to sobie skojarzyłes... Więc bez urazy... Może masz i racje... Ale w obniżenie mocy przez Michaela i tak nie wierze...

: 11 gru czw, 2003 2:15 am
autor: ariel
Aha....i nie wiejskim tylko podwórkowym...Ale to i tak nie było o tym... Napisalem tylko,że sam nie podjąłbym sie montażu lepszego sprzetu, ktory ma podniesc moc i dac odpowiedni efekt... A jesli pan K.ma w tym doswiadczenie to spoko i polecam...

: 11 gru czw, 2003 11:31 am
autor: tomek
Wydech to bardziej skomplikowana rzecz jak mogłoby się wielu wydawać. Zachodzą tu skomplikowane zjawiska fizyczne, i nawet takie firmy jak 'sebring' popełniają gafy. Czytałem nawet ostatnio własnie o przypadku kiedy to cały układ sebringa (nie pamiętam dokładnie do czego i jakiej grupy-w każdym bądz razie do sportu) czyli kolektor-strumienica-tłumik końcowy no i rury, okazało się że ten sam układ bez tej ostatnio 'modnej' strumienicy miał ładnych pare koni więcej...Może to właśnie wynik tej mody na strumienice, które w sensie fizycznym nie są nawet żadnymi strumienicami.....Podstawową zasadą dobrego wydechu jest jak najlepsze opróżnianie komór ze spalin, producentom aut nakłada się oczywiście dodatkowo wymagania akustyczne. W układzie wydechowym zachodzą zjawiska falowe które trzeba odpowiednio wykorzystać bo w innym przypadku wszystko popsują. Kolektor ma umożliwić jak najłatwiejsze wydostanie się spalin ale muszą one się przecież spotkać w jednej rurze i pozostać niezakłócone stąd długość rury od każdego cylindra powinna być jak najbardziej do siebie zbliżona. Następnie rura oczywiście nie za szeroka bo spaliny stracą dynamikę, i kluczowy element naszego wydechu jakim jest środkowa puszka!!! Te elementy w głównej mierze mają wpływ na osiągi auta (wskażniki robocze silnika) pomijając akustyke:) przednia puszka pełni role głównie sekcji rozprężnej i musi być umieszczona dokładnie w odległości odpowiadającej odległości rezonansowej!!! Inaczej możemy wszystko popsuć!!! Spaliny zaczną się gubić i nie będą płynnie opuszczać cylindrów...Taka odległośc jest zachowana w iluś tam % w oryginalnym wydechu i zależy ona od wielu czynników m.in. pojemność, kąty otwarcia zaworów i obroty przy jakich chcemy osiągnąć rezonans który będzie najlepiej ssał spaliny-a to zależy od naszych wymogów i przeróbek...
Część druga wkrótce(nie mam czasu:))

: 11 gru czw, 2003 2:12 pm
autor: madafaka
:shock: :shock: :shock: łoł jestem pod wielkim wrażeniem...........

: 11 gru czw, 2003 3:57 pm
autor: Mav309
nie do konca podstawowa zasada jest oproznienie komor spalania...
Wykozystuje sie wlasciwe zjawisko fali zwrotnej , ktora wysysa spaliny z komory spalania, a dodatkowo w oparciu o moment wspolotwarcia zaworow, moze momoc zassac nowa mieszanke paliwa...
Dlugosc kolektorow rowniez jest tak dobrana, by impulsy tentnien sie na laczeniach nie spotkaly, bo sie beda odbijac...

: 11 gru czw, 2003 9:06 pm
autor: _Ryba_
a ja sobie dzisiaj na praktykcha zrobilem koncówke do tlumika "dwururka" z blachy chromowo - niklowej wypolerowaniej ba błysk. Jestem z siebie dumny. a wygląda zarąbiscie

olo

: 05 sty pn, 2004 7:49 am
autor: NMike
Może wiecie, czy w pugu 1,6 z silnikiem 1,6 był środkowy tłumik?

Re: olo

: 05 sty pn, 2004 9:29 am
autor: Mav309
NMike pisze:Może wiecie, czy w pugu 1,6 z silnikiem 1,6 był środkowy tłumik?
W gti jest taki maly owalny plaski

: 05 sty pn, 2004 11:33 am
autor: niuszka
jest na pewnika tłumik środkowy :!: :!: :!:

olo

: 05 sty pn, 2004 4:09 pm
autor: NMike
Wysłałem maila do sklepu z częściami, a koleś odpisał, że nie było środkowego-dziwna sprawa.

: 05 sty pn, 2004 4:24 pm
autor: ZoNNk
jest na 100 %

olo

: 05 sty pn, 2004 4:25 pm
autor: NMike
Aha, macie może na skupie układ wydechowy do GTI 1,6?

: 05 sty pn, 2004 4:28 pm
autor: ZoNNk
ja sam musze kupic przednią czesc wydechu - rura od kolektora ze środkowym tłumikiem a dalej znowu rura - ale to dopiero latem