Strona 3 z 4
: 17 mar pt, 2006 3:52 pm
autor: QDS
nie wiem kurde co tak jeszcze go boli...
od dołu cały od błota i sniegu i co tam jeszcze... kupiłem go koło szczecina, przyjechałem do poznania. i go zacząłem myć... jest teraz czyściutki, jescze nim nie latałem, czekam za lakierowaniem zderzaka do wtorku... w czwartek jestem u mechanika umówiony. mam w planie porobic trochę kilometrów we wtorek i środe aby było widac czy cieknie i gdzie...
zauważyłem tylko że koło od rozrządu, to górne duże kółko było od oleju...
filtr powietrza wymieniłem był cały brudny ale tylko od kurzu, oleju nie było,
przy wtrysku też było brudno od oleju/paliwa (nie wiem) ale to chyba przez ta uszczelkę (pytam o to w osobnym wątku "wtrysk po wymianie filtra powietrza..")
Tak więc mam dylemat z wyborem, autko zadbane jest, nie pukniete, szkoda mi wlewać byle czego.
Jak pochasam we wtorek/srodę to w czwartek jak pójdzie do mechanika i okaże się że cieknie gdzies to chyba wleje 15w40, a jak będzie dobrze to wleje 10x40..
: 17 mar pt, 2006 3:53 pm
autor: blaszka
u mnie tez tak jest ze miarka sie wysuwa troche ale wcale nie wylatuje temtedy olej
a olej lej tylko dobrej jakosci najlepiej polecam totala dostaniesz go w serwisie peugota citroena i nie jest drogi
: 17 mar pt, 2006 3:54 pm
autor: Sebek
ogólnie to kupiłeś autko a dokładnie nie wiesz skąd się poci czy może olej wlewem wyciekał i zalał silnik
skoro mas go tydzień i o nim nie wiesz za wiele to skoro miałeś zalany półsyntetyk to powinienes zalać też pół pojeździc i zobaczyć czy oleju ubywa czy nie. Jesli ubywa zmieniasz na minerał i bo jak juz zalejesz minerał to to na półsyntetyk nie wrócisz bo to nie będzie dobre a przbieg 140tys jest naprawde mały-takie moje zdanie
: 17 mar pt, 2006 3:54 pm
autor: QDS
@blaszka u mnie tez miarką nie leci, ale zawsze myślałem że ona musi być szczelna, z jakimś kołnierzem aby jakies paskudztwo nie wpadło... tak pytam aby sie upewnić czy to jest oryginalna miarka

: 17 mar pt, 2006 3:56 pm
autor: blaszka
olej mozna zmieniac dowoelnie tylko najlepiej trzeba przed zmiana przepłukac go olejem (najlepiej jakims najtanszym ) na który chcemy zmienic zeby wyeliminowac stary "inny" olej
: 17 mar pt, 2006 3:56 pm
autor: QDS
no właśnie sebek... niewiem czy to wyciek bo korek zaginął, czy to coś z silnika, ale podpada mi ten olej na kole od rozrządu..., ale obudowa ta plastikowa była peknieta więc może to przez to się tam dostał ten olej co wyskoczył z wulkanu
: 17 mar pt, 2006 3:58 pm
autor: Sebek
QDS no to może być uszczelka pod głowicą
: 17 mar pt, 2006 4:00 pm
autor: QDS
jak zrobie powiedzmy 50km to będzie wyciekac co?
chodzi mi oto czy jak przejade tyle to czy będzie po tym przebiegu widac taki wyciek, czy nie...?
żeby mechanik mógł zobaczyć gdzie leci..
ps. taka uszczelka to jaki koszt?
: 17 mar pt, 2006 4:05 pm
autor: Sebek
zależy ewentualnie jak duży byłby wyciek ale raczej powinno być widać, autko do tego sie grzeje a koszt to 60-80 uszczelka no i robocizna ponad 100 a jak juz wyciagniesz głowice to aż głupio jej nie zrobic czyli uszczelniacze itp a to 200-250zł
: 17 mar pt, 2006 4:14 pm
autor: QDS
matko!
dobrze że ta fura była w super promocyjnej cenie...
jak tak patrzę to cały silnik mam nie na uszczelki tylko na taki jakby sylikon uszczelniony.. to taki standard? czy on był rozbierany?
: 17 mar pt, 2006 4:22 pm
autor: blaszka
pewnie był rozbierany i ktos dodatkowo dał jeszcze silikon czego nie powinno sie robic przy takim przebiegu to standart ze była wymieniana uszczelka
: 17 mar pt, 2006 4:29 pm
autor: QDS
kurde

zobaczymy co mi mechanik powie, ja się za bardzo nie znam... jak coś klawiatury nie ma to ciężko mi podejśc do urządzenia

: 17 mar pt, 2006 4:31 pm
autor: blaszka
jak nie ma klawiatury jak ma

: 17 mar pt, 2006 4:47 pm
autor: Sebek
jest dobrze i będzie dobrze

nie ma co malować pesymistycznych opcji
podstawa jest taka ze tym autem nie jezdziłes i tak naprade nie wiesz jak to jest

W praniu się okaże ale że silnik który ma 140 przelotu był juz rozbierany i na silikon robiony to może jednak ma większy przebieg

: 17 mar pt, 2006 10:38 pm
autor: sekator
Sebek pisze:bo jak juz zalejesz minerał to to na półsyntetyk nie wrócisz bo to nie będzie dobre a przbieg 140tys jest naprawde mały-takie moje zdanie
Jak był zalany połsyntetykiem a Ty zmenisz na mineralny to spokojnie możesz jeszcze powrócić na półsyntetyk nawet po przebiegu kilku tysiecy km i nic się nie stanie, dlatego nie powinno się zmieniać oleju na syntetyk i półsyntetyk jeżeli był zalany mineralnym bo oleje syntetyczne moga wypłukać zgromadzone w silniku nagary i go rozszczelnić ale po przebiegu kilku tyś na mineralu żadne nagary nie zdążą się odłożyć, a jeżeli masz jakiekolwiek wycieki oleju to raczej go nie uszczelnisz zalewając gęściejszy olej.
a nowy bagnet kosztuje ok 30zł