Strona 3 z 3
: 05 kwie pn, 2004 8:54 am
autor: tomb
Witam!
Kiedyś swego czasu wyczytałem z grupy dyskusyjnej "drivers205", że różnica w wadze pomiędzy silnikami 8v i aluminiowym 16v to ok 25 kg.
W sumie ten żeliwny ma bardziej płaski moment obrotowy no i chyba większy moment (niewiele), niby w sporcie i tak kręci się na maxa ale dla zastosowań "normalnych" wydaje się być lepszy.
Piveł dobrze, że poruszyłeś temat mniejszego prześwitu......
Jak się prowadzi samochód cięższy z przodu (oczywiście w porównaniu z większą mocą)? Nie trzeba było zmieniać sprężyn na sztywniejsze?
Nie jest za lekki tył w takiej konfiguracji, który i tak jest lekki w seryjnej 205?
Pozdro
Tomek
: 05 kwie pn, 2004 7:10 pm
autor: Para
a czy standardowe hamulce wytrzymują? Dobrze sie sprawują? Ile pali??
: 07 kwie śr, 2004 12:06 am
autor: Piweł
Może po krótce: mój samochód ma jeszcze poza fajnym silnikiem

lekko obniżony zawias z przodu (sprężyny Spax'a i amorki Al-Ko) oraz wzmocnione hamulce (Brembo Max + klocki Ferodo na wszystkich kołach). O ile do hamulców nie mam raczej zastrzeżeń (przy rowkowanej tarczy naprawdę ciężko je zamęczyć), o tyle zawias ciągle pozostawia trochę do życzenia. Nie wiem jaka jest w tym wina większej wagi silnika, a na ile ja się po prostu czepiam

(może gdyby wsiadł ktoś inny wydawałoby mu się że jest sztywno).
Jeśli chodzi o spalanie to ja nie widzę dużej różnicy - jest to może 0,5 a może 1l więcej na 100 km (w sumie w tej chwili ok. 10l/100km, spodziewam się że będzue jeszcze trochę mniej jak się ociepli na dobre). Jednak trzeba mieć świadomość dwóch rzeczy:
1) już w samochodzie o takiej nadwyżce mocy w stosunku do wagi, jaką ma seryjny GTi nie trzeba cały czas "dociskać" żeby auto sprawnie jeździło, jeśli włoży sie Miga stosunek moc/waga trochę się poprawia.
2) mając taki silnik nie jest oczywiście problemem dojść i do 15l/100 km - wszystko zależy od tego jak się jeździ

.
Pozdro 1,9
Piweł
: 07 kwie śr, 2004 11:18 am
autor: Para
Piweł mógłbyś zrobić sesje zdjęciową? najważniejsze rzeczy, mocowania, itp.
: 13 kwie wt, 2004 10:38 pm
autor: Piweł
Zdjątka potworka

:
Numero uno : rysunek poglądowy całej komory silnika
Numero due: zmieniona lokalizacja zbiorniczka płynu wspomagania (w tle na dole widać też kawałek pompy od wspomagania) oraz czerwona niespodzianka na warszawskie dziury
Tertio: Przepływka za lewą lampę + stożek i wioooooo

(tylko wcześniej trzeba stamtąd parę dupereli wyrzucić

, ale komu potrzebne są bezpieczniki i wspomaganie anyway).
Eee, po czwarte

: Prawa strona komory silnika - alternator + prawa łapa (to trzeba było dokupić a nie jest niestety łatwo znaleźć) + seryjny filtr paliwa + seryjny zbiornik płynu chłodzącego (jak to tam weszło

)
And last but not least: widok bez atrapy na chłodnicę - jak widać trochę "opadła" nam w toku prac

(upchnęło się nogą

).
Jak będę miał czym może porobię niedługo fotki nowego wydechu i spodu auta, ale na razie cicho sza

.
Pozdr
Piweł
PS. Wielkie sorry dla modemowców

.
: 13 kwie wt, 2004 10:42 pm
autor: madafaka
loł ja wysiadam!!!!
gratulacje
: 13 kwie wt, 2004 11:31 pm
autor: WINKiel
Piweł, widzę że masz jedna bardzo cenną cechę... skromność...ale... MASZ MIGACZA W 205 I DOPIERO TERAZ TO MÓWISZ???? Ja muszę się tym przejechac

Widzę Cie na jakimś zlocie

Musimy sie spotkac. W sumie niebawem jadę po S16 do mazowieckiego, może sie spikniemy? Pozdr!
: 14 kwie śr, 2004 10:49 am
autor: Piweł
Winkiel myślę, że jednak ja wcześniej się przejadę Twoim 205 GTI niż Ty moim (jeśli się domyślasz o co mi chodzi

), ale spoko zapraszam.
Co do chwalenia się - po pierwsze to czyny powinny świadczyć o Twojej działalności (przed zrobieniem fotek nie chciałem wyjść na kolejnego internetowego "bajkopisarza"

), a po drugie to autko jeszcze nie jeździ do końca jak powinno. Ale oczywiście pracuję nad tym

.
Pozdr
Piweł
: 14 kwie śr, 2004 10:54 am
autor: madafaka
myśle że sie domyśla i to nie tylko on

a wracajac do tematu mozesz napisac jeżeli wolno spytac ile czasy ci zajęło złozenie czegoś takiego i jaki był to nakład finansowy??
: 14 kwie śr, 2004 11:45 pm
autor: WINKiel
Będziesz miał godnego przeciwnika, bo niebawem zasiadam za kierą S16 - pewnie dostane baty, ale warto bedzie sprobowac

Szykuj autko na lato, spotkamy się na jakimś zlocie.