XUD9TE\L awaryjny?
- Gruszka
 - Junior
 - Posty: 180
 - Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
 - Posiadany PUG: 205 1.9TD
 - Numer Gadu-gadu: 9098206
 - Lokalizacja: Wrocław
 
XUD9TE\L awaryjny?
Gdy po odpaleniu urwał bądź poluzował się pasek i przeskoczył to narobił rabanu czy raczej nie?
			
			
									
						
							Diesel Power 
			
						- Orfister
 - Moderator
 - Posty: 5717
 - Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
 - Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
 - Numer Gadu-gadu: 2690638
 - Lokalizacja: Gostynin
 - Kontakt:
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
Na 99% narobił, to nie jest bezkolizyjny silnik - niestety .  Bardzo zadzwoniło i łupnęło  ? 
			
			
									
						
										
						- levis
 - Uzalezniony
 - Posty: 988
 - Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
 - Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
miałem to samo. U nie ukruszył się tłok + pogięte zawory. Niestety wg mnie XUD9TE jest dość awaryjny. W przeciągu 500 tyś km 3 albo i 4 razy robiłem głowicę ( 2 razy uszczelka, 2 razy pęknięta głowica). Ostatniej awarii nie naprawiałem, wymieniłem cały silnik.
			
			
									
						
										
						- Gruszka
 - Junior
 - Posty: 180
 - Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
 - Posiadany PUG: 205 1.9TD
 - Numer Gadu-gadu: 9098206
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
Na wolnych obrotach był ale zadzwoniło solidnie. Blokuje silnik przy próbie przekręcenia kluczem;( Zacząć najlepiej chyba od wyjęcia silnika? Czy może lepiej ustawić rozrząd? Głowicę i tak trzeba zdjąć. Zastanawiam się od rana czy nie włożyć 2.1TD.
			
			
									
						
							Diesel Power 
			
						- marcpol
 - Nowicjusz
 - Posty: 90
 - Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
Procedura naprawy zaleca zaczęcie od wymiany paska, ustawienia synchronizacji napędu rozrządu i pomiar ciśnienia sprężania. Zawsze jest pewna naprawdę minimalna szansa, że zawory przeżyły. Raz w życiu spotkałem się z takim przypadkiem - mazda 626 2.0D z końcówki lat 80. Dla porównania powiem, że aut po strzale paska robiłem co najmniej kilkanaście. W większości przypadku najbardziej korzystna była wymiana silnika.
			
			
									
						
							Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
			
						- Gruszka
 - Junior
 - Posty: 180
 - Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
 - Posiadany PUG: 205 1.9TD
 - Numer Gadu-gadu: 9098206
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
a czy do wymiany silnika na 2.1 XAD potrzebuje innych półosi? Czy ktoś swapował w Polsce taki silnik? Czy osiągi są porównywalnie do 1.9 XUD ? Na allegro najtańszy zestaw 1.9 znalazłem za 500zł. Taniocha!
			
			
									
						
							Diesel Power 
			
						- 
				daro
 - Junior
 - Posty: 406
 - Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
 - Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Login tlen: daro406
 - Lokalizacja: wrocław
 - Kontakt:
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
Pewnie walek rozrządu  pęknięty w trzech miejscach i z dwie stopki też, zawory i tloki będą cale.   Podjedź do mnie akurat mam 2.1 td wyjęty porównamy.
			
			
									
						
										
						- Gruszka
 - Junior
 - Posty: 180
 - Rejestracja: 01 lip czw, 2010 11:32 am
 - Posiadany PUG: 205 1.9TD
 - Numer Gadu-gadu: 9098206
 - Lokalizacja: Wrocław
 
Re: XUD9TE\L awaryjny?
ściągnąłem pokrywę zaworów i wałek nie jest uszkodzony... dziwne
			
			
									
						
							Diesel Power 