Strona 1 z 1
					
				2.1 TD
				: 09 lis śr, 2016 4:07 pm
				autor: kylo_k2
				Chodzi mi po głowie pomysł z 2.1TD do forevera. Ktoś coś takiego robił w PL?
Zaznaczam, że to jest tylko pomysł, proszę bez spinki. Ale merytoryczne uwagi bardzo wskazane.
Znalazłem w sieci kilka projektów z tymi silnikami i wygląda to zachęcająco.
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 09 lis śr, 2016 7:56 pm
				autor: RafGentry
				Był 2.1 TD w żółtym projekcie Gutmann autorstwa Grześka z Krakowa. Na Węgrzech jest na pewno 205-tka z tym motorem.
Ogólnie powinno się odpychać, ale nie brak opinii że to za ciężki silnik do 205-tki.
Podobną moc możesz wykrzesać z XUD9, a jeśli chodzi o mody to znacznie wdzięczniejsze będzie HDI.
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 09 lis śr, 2016 8:05 pm
				autor: kylo_k2
				a przy HDi nie jest za dużo papraniny przy elektronice?
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 09 lis śr, 2016 8:17 pm
				autor: kylo_k2
				A 1.9TD z 405?
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 09 lis śr, 2016 8:53 pm
				autor: kylo_k2
				XUD9 to 1.9 już ogarniam.
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 09 lis śr, 2016 10:03 pm
				autor: woocash
				1.9 TD z 405 miałem kiedyś w Griffe 

 odpychało się nieźle, kusiło pokręcić magicznymi dwoma śrubkami i zwiększyć moc/moment, ale szkoda było sprzęgła...
 
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 10 lis czw, 2016 2:50 pm
				autor: Martinoo
				ja mam 1.9 TD i działa to całkiem sympatycznie zwłaszcza jak turbina dmucha około 1.5 bara i ma podana dodatkową dawkę paliwa. Tylko że standardowo po kilku miesiącach jazdy zrobiło się mało, ale to zawsze tak jest. Taka kolej rzeczy że zawsze bedzie mało
Jesli w tym foreverze cały czas masz 1.4 to lepiej zamienić na motor z tej samej rodziny TU, przykładowo z saxo VTS z moca około 118 koni i to spokojnie może później łatwo uturbić bez odpreżania dmuchając pół bara i zyskujesz kolejne osiołki pod maską, a jednocześnie nie wiele skróci to żywnotność samego silnika
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 10 lis czw, 2016 2:58 pm
				autor: kylo_k2
				całe życie jeździłem diesel'ami i brakuje mi strasznie momentu. przy 1.9 td moment jest zadowalający a i moc jest ok. no i ekonomia jazdy jest całkiem sympatyczna.
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 13 lis ndz, 2016 11:34 pm
				autor: Martinoo
				wybór nalezy do Ciebie, jednak posiadając 1.4 przełozył bym na 1.6 i cieszył się fajną mocą
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 14 lis pn, 2016 12:23 am
				autor: kylo_k2
				1.6 16v z saxo VTS czy 1.6 8v?
			 
			
					
				Re: 2.1 TD
				: 14 lis pn, 2016 3:52 pm
				autor: Martinoo
				tylko 16V